När han tittade på frambromsarna noterade han att oket var fuktigt, vilket oroade honnom och då måste dom göra ett "högtryckstest", alltså att en besiktningskille trycker hårt på bromsen medans den andra tittar om det läcker. Detta har jag faktiskt aldrig varit med om innan, men jag har ju haft torra ok

Men jag förklarade att jag precis tagit loss oken och satt dit dom och kanske inte hade torkat helt torrt, då blev han lugn.
Mitt lyse som jag måttat in med ögonmått bara (var ju tvungen att demontera hela mackapären för att laga) visade sej vara perfekt inställt hehe.
MEN... när jag skulle köra ut bilen startade den inte, man hörde solenoiden i startmotorn slå men motorn snurrade inte. Jag bad besiktningskillen knacka på startmotorn emdans jag försökte igen, gick inte, han kopplade även in starthjälp, samma resultat.
Det var snälla killar så dom puttade igång bilen så jag kunde köra hem i alla fall.
Så nu har jag en bil som är besiktigad till och med juni 2020, men som jag inte vågar köra med pga startmotorn.
Dock har jag googlat och läst på och insett att amerikanska startmotorer är modulära och har en standardiserad solenoid som sitter enkelt fastskruvad, dessutom är det lätt att köpa kol och dom är lättbytta, så vi får väl se när jag plockat loss den vad som är felet.
En ny startmotor kostar f.ö 1600:- i sverige, 400:- i USA, med inköp+core+frakt+tull+moms+ockeravgift blir det ca en tusenlapp, inte så farligt.. men det klart att det är trevligare om man kan fixa den utan att byta.
Att hitta en begagnad i sverige verkar däremot vara omöjligt.