Hjälp! konstig kontakt.
Hjälp! konstig kontakt.
Hej!
Har problem med att hitta vad detta är för typ av kontakt. någon som vet?
http://mdev.se/temp/DSC00382.JPG
På ovanstående kort. Är det den övre kontaktytan. (alltså utan kontaktdon).
Kontakten under är en sån där Flex-kabel-kontakt (exakt benämning = ?)
http://mdev.se/temp/DSC00386.JPG
Här är alltså den kontakten jag är ute efter . Syns dåligt på bilden men det är små piggar där i mitten ungefär.
Samt vad är det för mot kontakt samt kabel till en sådan...
Någon som har en aning? Vad som helst går bra.
Har letat mig tokig och hittar ingen som stämmer riktigt.
Mvh
Martin
Har problem med att hitta vad detta är för typ av kontakt. någon som vet?
http://mdev.se/temp/DSC00382.JPG
På ovanstående kort. Är det den övre kontaktytan. (alltså utan kontaktdon).
Kontakten under är en sån där Flex-kabel-kontakt (exakt benämning = ?)
http://mdev.se/temp/DSC00386.JPG
Här är alltså den kontakten jag är ute efter . Syns dåligt på bilden men det är små piggar där i mitten ungefär.
Samt vad är det för mot kontakt samt kabel till en sådan...
Någon som har en aning? Vad som helst går bra.
Har letat mig tokig och hittar ingen som stämmer riktigt.
Mvh
Martin
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Förstår inte riktigt tyvärr...
Först undrar du vad det är för kontakt, men skriver att du är ute efter den "utan kontaktdon".. då är det ju ingen kontakt och isåfall passar vad som helst som har rätt delning och antal lödpunkter.
Men i den andra bilden syns bara kontakten som är längst ner i den första bilden. Där du för övrigt skrivit "den övre kontaktytan." Hm?
"Är det den övre kontaktytan."
Är det en fråga?
Du får nog beskriva lite mer exakt vad du är ute efter. Då är det åtminstone möjligt att försöka leta.
Först undrar du vad det är för kontakt, men skriver att du är ute efter den "utan kontaktdon".. då är det ju ingen kontakt och isåfall passar vad som helst som har rätt delning och antal lödpunkter.
Men i den andra bilden syns bara kontakten som är längst ner i den första bilden. Där du för övrigt skrivit "den övre kontaktytan." Hm?
"Är det den övre kontaktytan."
Är det en fråga?

Du får nog beskriva lite mer exakt vad du är ute efter. Då är det åtminstone möjligt att försöka leta.

Hehe såg nu att jag formulerat lite konstigt där.
Alltså bild1 är en bild på ett kort utan just den kontakten men själva lödpinnarna. (för att jämföra med den undre kontakten som är en flex-kabel-kontakt 30polig, vanlig i cd-läsare).
Bild två är alltså kontakten jag är ute efter.
bild 1 och 2 är på olika kretskort. Det ena kortet har en flex-kabel-kontakt (men med lödplats för den konstiga kontakten) och det andra har den där konstiga kontakten (som jag är ute efter) framifrån men mobilen tog inte så bra bilder så man ser att det är piggar som sitter där inne.
Alltså bild1 är en bild på ett kort utan just den kontakten men själva lödpinnarna. (för att jämföra med den undre kontakten som är en flex-kabel-kontakt 30polig, vanlig i cd-läsare).
Bild två är alltså kontakten jag är ute efter.
bild 1 och 2 är på olika kretskort. Det ena kortet har en flex-kabel-kontakt (men med lödplats för den konstiga kontakten) och det andra har den där konstiga kontakten (som jag är ute efter) framifrån men mobilen tog inte så bra bilder så man ser att det är piggar som sitter där inne.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Såg faktiskt en liknande kontakt häromdagen i min samplers LCD-display. Inte lika tunn, men av liknande sort. Inte så mycket till hjälp kanske.
Har du kollat på Elfa? De har massor med kontakter. Någon borde fungera, åtminstone efter lite filande på kontakten. Det viktiga är ju att antal pinnar och avstånden mellan dem stämmer överrens.

Har du kollat på Elfa? De har massor med kontakter. Någon borde fungera, åtminstone efter lite filande på kontakten. Det viktiga är ju att antal pinnar och avstånden mellan dem stämmer överrens.