Glenn skrev:Billiga tvingar kan vara lite jobbiga dock, jag har flera stycken som "rappar över" när man drar åt hårt.
Jag har nog faktiskt varit med om det själv nån gång men om tvingen var billig eller om det hade använts mycket, det kommer jag inte ihåg.
Men visst, jättebilliga saker/verktyg bör man ha viss skepticism mot men många gånger fungerar dom klanderfritt.
Jag har en helt okej kinesisk skruvdragare modell Cotech, köpt på Clas för bara 300 där de få enda bristerna är att man inte kan ställa momentet och att den inte är superstark (glöm tvåtumsregel, t.ex), mycket nöjd med denna.
Sen har jag en helt suverän slipmaskin (oscillerande) från Cotech, den kostade väl runt 300 spänn och den har inte en enda skavank, vad den istället har är en hela 3m lång gummikabel (obs) och gummiinkapslad vattentät brytare, ännu mera nöjd med denna.
Sen har jag en Verto sticksåg, den gick som sagt sönder relativt tidigt och det var kanske inget bra kvalitetstecken men jag bytte ut munstycket mot ett Biltema borrstopp, och nu fungerar den utmärkt (pris 400:- bara).
Jag tycker det är intressant att diskutera priser och kvalitet och vad man verkligen behöver punga ut med för att grejerna skall hålla, nu för tiden tillverkar till exempel kineserna mycket bra OCH billiga grejer dvs det går inte att bara häva ut sig att skräpet är "Made in China", för det är skitsnack.
MVH/Roger