Tidtagningsmodul till luftgevärsskytte

Berätta om dina pågående projekt.
Xynter
Inlägg: 500
Blev medlem: 4 januari 2009, 14:20:40
Ort: Örnsköldsvik

Re: Tidtagningsmodul till luftgevärsskytte

Inlägg av Xynter »

Varför inte ett vanligt switchat nätagg? Typ detta? Det är inte allt för dyrt.
gokartnisse
Inlägg: 120
Blev medlem: 3 mars 2011, 01:58:43

Re: Tidtagningsmodul till luftgevärsskytte

Inlägg av gokartnisse »

Det är ju verkligen inte dyrt med ett sånt nätagg om man ser till vad man får. Dock är 329 kr flera gånger budgeten för hela projektet och även flera gånger vad det hitintills har kostat. I princip allt är "gratis" grejer hämtade från alla möjliga och omöjliga platser. Enda som kostat är tungelementen.

Däremot gav dagens försök med ett annat gammalt datornätagg (elektronikskrot det med) en riktig score. Drog kontinuerligt 10 A under ett antal minuter utan att det på något sätt gnällde. En lätt bris kom från kylfläkten i samma temperatur som omgivningen. Konstlasten som tog 120W fick dock jobba lite mer med sin kylning... ;)
tingo
Inlägg: 285
Blev medlem: 17 maj 2017, 17:55:40
Ort: Oslo, Norge

Re: Tidtagningsmodul till luftgevärsskytte

Inlägg av tingo »

Ser veldig fint ut!
gokartnisse
Inlägg: 120
Blev medlem: 3 mars 2011, 01:58:43

Re: Tidtagningsmodul till luftgevärsskytte

Inlägg av gokartnisse »

Nu har displayen åkt upp på väggen! Fungerar bra men nätagget är inte slutmonterat ännu.
Provskjutningen gav gott resultat men tyvärr förlorade jag första matchen. ;)
5 V till arduinon och den lilla LCD panelen kommer även det från datornätagget så när man slår på nexabrytaren som driver nätagget sparkar hela systemet igång.
Smidigt och allt är kontakterat så lätt att byta ut/flytta på vid montering.
Tyvärr har en pixelkolumn på den lilla 16*2 tecken lcdn dött. Vet inte om jag orkar byta... Lustigt nog vaknar den om man drar fingret över viorna på baksidan av LCD kortet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26105
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: Tidtagningsmodul till luftgevärsskytte

Inlägg av Icecap »

Tack!

Det är trevligt att se att den lilla omtanke jag hade då jag räddade modulerna från skrotbingan har givit resultat.
Det är just sånt här som jag gillar: vad som är skrot för en är värdefullt för andra.

Och tack för att du visar resultatet, gillas skarpt.

(Du får träna mer då ;-))
Skriv svar