Well.
Inte mycket att visa.
Har gjort en USB modul (1.1) med en krets från FTDI, men funderar på att damma av mina (4år) gamla nätverkskretsar istället.
Har STA013 och 24bit D/A som är lödda på ett labbkort, men har inte kommit till den punkten att jag har matat dem med något ännu.
Har läst på om FAT till 'FATbannelse' och funderar på att ändå hitta på något eget - eftersom jag både ska skriva och läsa till hårddisken. Har även letat efter andra minimala filsystem utan lull-lull.
Har även funderat på hur man ska kunna få till en snabb bläddring av låtar utan att behöva accessa hdd hela tiden. Har jagat SRAM av större modell för att kunna lagra en låt i minnet och kunna sätta HDD'n i sparläge.
Har skissat lite på en FPGA / CPLD som skall sköta det mesta av kommunikationen mellan HDD och MP3 kretsen. Pluggat på om DMA och funderat på hur man kan implementera det tillsammans med en 8051 som inte har en 'bus request'.
Har även en lekt lite med en 50 MIPS 8051 från Cygnal (numera silicon labs.) som ev. skulle kunna hinna med det hela (utan fpga) på egen hand, men då antagligen till en större strömförbrukning.
Och eftersom mina gamla 5V Spartankretsar från xilinx inte längre känns attraktiva för mer än utbildning - letar jag efter något nytt 1.8 / 2.5 / 3.3v.
Då jag ändå var på ruta noll tittar jag även på leverantörer som t.ex. Altera - därav 'ByteBlaster 2' tråden i detta forum.
Har ägt (äger) en licens till Xilinx foundation 4.2i, men hann aldrig leka med det förrän jag blev arbetslös.
Insåg snart att jag ville använda mig av VHDL - och bara det kan hålla en sysselsatt ett tag framöver.
Jag skriver micro-programvaran i C.
Caddat har jag gjort i snart 10 år, så det är inga problem.
Tillverkning av kort och lödningen var (är) inga problem det heller. Inte förrän kretsarna - som min 8051 t.ex. - är 100pin TQFP med endast 0.5mm mellan pinnarna.
Jag som endast har en gammal Weller *utan* temperaturreglering.
Gaah! Vilket utlägg.
Summering:
Inget klart ännu.
...men mycket teorier.
Och jag ändrar mig ofta.
Som arbetslös är det svårt att få prover och dyrt att köpa - men ironiskt nog har man hur mycket tid som helst att läsa och fundera.
--
'nokia 3310, lätt att använda och lätt att få tag på'
...vart då?
Skulle duga gott, iallafall initialt.