den där sortens koppling är känsligt för övertoner
dom testast oftast med ren sinus, men ju mera skit det är på nätet ju mindre motstånd blir det i kondingen och seriemotståndet och zenerdioderna får högre medeleffekt, med dåligt dimensionerade komponenter så ryker dom bokstavligen
skulle jag göra något sådant nu så skulle jag gjort något som tål lite mera skit helt enkelt
Hur omvandlar man 230V AC -> 5V DC på det här kortet?
- Magnus_K
- EF Sponsor
Re: Hur omvandlar man 230V AC -> 5V DC på det här kortet?
Bytte ut X-kondingen men tyvärr samma fel fortfarande.
Ska se om jag kan få i den i vägguttaget och samtidigt ha kortet exponerat på något sätt. Måste försöka få lite vettiga mätningar gjorda under själva ringningen. Återkommer.
Ska se om jag kan få i den i vägguttaget och samtidigt ha kortet exponerat på något sätt. Måste försöka få lite vettiga mätningar gjorda under själva ringningen. Återkommer.
Varför inte bygga om den för batterimatning så fungerar den även vid strömavbrott?
Alternativt kan man mata med en väggvårta.
Alternativt kan man mata med en väggvårta.
- Magnus_K
- EF Sponsor
Det var mig en bra idé. Smidigt att brygga över allt jox och mata direkt från en 5V-vårta.
Eller du! Ska prova att lägga på 5V direkt på den "railen" och se om den ljuder bättre. Kanske går att utesluta en stor del av kortet beroende på vad det testet visar. Blir ju också ett mycket säkrare sätt att felsöka. Tack!
Eller du! Ska prova att lägga på 5V direkt på den "railen" och se om den ljuder bättre. Kanske går att utesluta en stor del av kortet beroende på vad det testet visar. Blir ju också ett mycket säkrare sätt att felsöka. Tack!