Hej! Tänkte fråga. Jag har en gammal god Philips 878, så kallad kombinerad skivspelare och förstärkare. Jag kör förstärkaren med mitt keyboard och externa högtalare. Ett klart och fantastiskt ljud. Men i går kväll fick jag ett bortfall i ena kanalen och ljudet hörs bara svagt. Jag har undersökt kablar och anslutningar och inget fel har hittats. Jag är otroligt tacksam för tips, vad som kan vara fel.
Den är robust uppbyggd med lättåtkomliga komponnenter.
Bästa hälsningar Jan - Eve.
Ljudbortfall i en kanal på Philips 878
Re: Ljudbortfall i en kanal på Philips 878
Hej
I första hand skulle jag misstänka dåliga lödningar,det är nog tid för den gamle.
Annars kan man ta en liten pensel( i plast ) och dra med penseln lite försigtigt
när den är i gäng för då brukar det visa sig öm det är glapp.Prova med det först.
Sen är det alltid bra med några bra bilder på kretskortet. Många av oss har en riktig Fallköga
för detaljer
I första hand skulle jag misstänka dåliga lödningar,det är nog tid för den gamle.
Annars kan man ta en liten pensel( i plast ) och dra med penseln lite försigtigt
när den är i gäng för då brukar det visa sig öm det är glapp.Prova med det först.
Sen är det alltid bra med några bra bilder på kretskortet. Många av oss har en riktig Fallköga
för detaljer
Hej! Ja du har nog rätt att det är dags, åldern tar ut sin rätt...
Hälsar Jan - Eve.
Hälsar Jan - Eve.
Hej igen! Tog ut ingångskortet och lödade om det. Nu fungerar det, håller tummarna...
Tack för tipset!
Hälsar Jan - Eve.
Tack för tipset!