Jag har hårddiskens kretskort kvar men det vill inte köra motorn (antagligen eftersom resten av disken är borta

1: signal från motorn på 2.5 V.
2: 5 V från kretskortet (?). Svajar +/- några mV när jag roterar motorn snabbt för hand, och brusar ca +/- 0.1 V när kontrollerkortet switchar ström till ena lindningen.
3: 0 V från kretskortet.
4: 5 V från kretskortet.
5: Gemensam för lindningarna.
6: Lindning 1.
(7: N.C.)
8: Lindning 2.
Motorn har fyra "steg" per varv när man drar runt den för hand. Mätning av lindningarna ger att de är kopplade i serie, och det ser man också om man kollar in i motorn.
Det finns en del elektronik på ett kretskort i motorn, men jag har inte lyckats mäta upp någon aktivitet på någon av anslutningarna när jag drar runt motorn för hand, förutom den på ansl 2 (mätt med oscilloskop).
Med ström på lindning 1 ställer sig motorn i ett läge, med ström på nästa lindning i 90 grader mot det läget. D.v.s. genom att växla dem kan jag få motorn att snurra, men riktningen blir slumpmässig.
Någon som vet vad detta är för slags motor (och kanske hur den drivs)?
Hmm, nu när jag sitter och skriver så slår det mig att detta måste klassas som en 2-ph brushless, och det finns ju faktiskt en del info om detta på Google...
Alltså nåt sånt här för att driva den (enl. datablad för SLA7032M):
Kod: Markera allt
2 ph excitation:
AB
01
11
10
00
01
11
10
00