Har idag byggt ihop en FM-sändare enligt schema från Talking Electronics. Detta är en första "test" för att se att jag kan lyckas få ihop den så den fungerar. Helt otroligt, den fungerar!

Innan ni, de som känner för det förstås, börjar predika om att det är olagligt. Jo jag vet! Lyckligtvis så är det ju ingen större effekt i denna sändare, så den klarar kanske max en 100 meter. Jag valde dessutom en tom frekvens, i mitt område så är 102.9 väldigt tomt och fungerade riktigt bra. Sen så hade jag givetvis inte igång den någon längre stund. Bygget är egentligen bara ett test för att se om jag lyckades bygga ihop en och det gjorde jag

Jag kommer bygga en till variant med lägre effekt, trimkondensator (donerat av peolah) samt 3.5mm anslutning för att ansluta till mobilen eller liknande. Efter detta projekt är jag övertygad om att det inte ska vara något problem med nästa heller

Är så otroligt lycklig över att den fungerar! Ni kan nog inte förstå

Men men.. här kommer lite bilder.
ENERGI ÄR VIKTIGT!

Ni har säkerligen byggt mängder med liknande saker, så hoppas jag inte tråkar ut er! Men det var riktigt roligt och jag är riktigt nöjd med resultatet! Så otroligt häftigt att få höra sin egen röst på en vanlig FM-radio. Det är något helt annat än på PMR/walkie-talkies

Kommentera gärna med vad ni tycker om kretsen, något jag gjort bra? Något jag kunde gjort bättre? Tankar inför framtida projekt?