MadModder skrev:Så. Nu är det slutdiskuterat om stora och små bokstäver, felstavningar, punkter, komman, och trippelpunkter.
Allt som behandlade detta är arkiverat.
Kryper det i skinnet, starta en tråd om ämnet under övrigt, utan att peka ut någon. Håll er till ämnet!
Kanske dum fråga, men har du provat att avinstallera hela arduino programmet, och sedan installera det igen.
Jag hade ett liknade problem med ett annat program där jag ville komma åt serie-porten. Allt såg bra ut men serie porten gick inte att komma åt.
Höll på att slita mitt hår innan jag på vinst och förlust provade att installera om programmet. Vips så funkade allt som vanligt.
Du har säkert prövat men byt usbsladd eller pröva på en annan dator? En usb hubb ställde till det för mig en gång. Låter nästan som något hänt vid installation av drivrutinen kan vara knöligt att få till det igen i Windows. En variant skulle kunna vara att pröva linux på en usbsticka där fungerar arduino utan att installera drivrutiner.
Hur ser du att det är just det som är probemet?
Det låter ju spontant som väldigt känsligt, varför skulle
just denna lösning vara så pass petik med detaljerna?
för det tydligen många som har problem med usb hubbar och arduino i allmänhet och att jag har signat den comporten som ardionon ska vara på och att den har rätt drivers
problemet är att hubben är integrerad med moderkortet och jag har letat men kan inte finna hur man kan ta bort usb hubb drivarna och ersetta dom med någon annan drivare samt att få det att fungera
Har du provat byta COM port som gripner sade ovan? Har du en burk med "äkta" serieportar portar tror jag både COM1 och COM2 är upptagna av annan hårdvara.