DIY Boombox

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Re: DIY Boombox

Inlägg av gOry »

Smider lite här och smider lite där, idag fick jag lite tid över att fixa med detta lilla sidoprojekt..

Byggde en hållare till förstärkaren så den sitter fast där inne i lådan vilket kan vara bra när den förflyttas. Kraven var att den ska gå lätt att monter ur och sitta lätt åtkomligt. Så här blev det!

Först tillverkades några träklossar, den ena mer avancerad en den andra då denna innehöll även en inslagsmutter eller vad de kallas, och då fick jag användning av jula fräsen med mina nya "digitaler" :D
Träslaget är ek så de är nog dom finaste detaljerna i detta bygge om man bortser från elektroniken. De behövdes ett hårdare träslag så de inte spricker när man drar i skruvar..
IMG_3832.JPG
IMG_3833.JPG
IMG_3836.JPG
IMG_3838.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Fint!

Men en större kloss för att hålla batteriet är väl helt klart att föredra? Gärna en kilformad kloss så slipper du släpa på onödig vikt...
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Nu hänger jag inte med?
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Om jag ser rätt så är det bara en mindre träkloss som hindrar batteriet från att lyftas uppåt. Vad hindrar batteriet från att röra sig "snett" och ta sig förbi klossen?
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Den står i denna, och de är verkligen "sugpassning"! Har försökt dra batteriet utåt och de går inte! Dock funderar jag byta till ett lifepo4 för viktens skull! Men vill mäta strömmen innan dess så man kan räkna lite på speltiden! Vet dock inte hur jag mäta så de ska bli rättvisande?!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av gOry 13 maj 2014, 20:46:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Aha, jag tror dig :)

En variant är väl att prova hur lång tid blyacken räcker vid "normal spelning", vad nu "normalt" kan vara...
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

glömde bilden i tidigare inlägg :wink:
Tror dock att de kan vara nått dygns speltid med detta batteri, så man kanske ska ta ett mindre och testa med.. Har 4Ah S3 Lipo som man kanske ska testa med..
Skriv svar