Tack för snabba svar!
Lasten är ca 0,3 A.
Jag kan förklara varför jag behöver reglera spänningen. Lite kortfattat så har jag har en gammal dator med en komponent som bara går igång med ett av mina äldre nätaggregat. Det agget lämnar ca 11,8-11,9V men är för svagt (350W) för att orka driva grafikkortet i datorn. Jag har ytterligare 2 nätaggregat, den ena helt ny, på vardera 620W och 450W. De lämnar dock strax över 12,10V och komponenten vägrar gå igång med något dem.
Det låter mysko, jag vet, men jag kommer verkligen inte fram till att något annat skulle vara fel. Jag gjorde ett litet ihopknåp med 2 st nätagg igång samtidigt (det gamla på 350W och ett av de nya) och lät den nya driva allt förutom komponenten, som i sin tur kopplades till det gamla nätagget som lämnar 11,8-11,9V; allt fungerade då. Jag har mätt med multimetern i ett par dagar nu på alla håll och kanter, varvid min slutsats blev att det måste vara komponenten som bråkar pga spänningen. Är jag helt fel ute?
(Om någon undrar vad komponenten är för något så är det en adapterplatta för gamla Intel Dothan 479 pins mobil CPU och ett desktop moderkort med 478 pins. Den är från 2005 och finns inte längre att köpa. Jag tänkte få liv i datorn för skojs skull.)