Nej, då kör jag utan mutter.Palle500 skrev:Säter kör du även pinne på sånt smått som M5
Bygger upp en liten "pinne" med TIGen och sedan en svetstång.
Nej, då kör jag utan mutter.Palle500 skrev:Säter kör du även pinne på sånt smått som M5
Jag brukar köra med en Ø1.6mm rostfri pinne på lite hög ström.svanted skrev:tror mera på pinnsvets, om man klämmer dit en mutter över skruven och gasar på i hålet utav h-e och svetsar fast muttern samtidigt, och provar lossa då den kallnat,
funkar i 9 fall av 10.
Vi monterade saker i bilar mestadels, värmare, takluckor, taxiutrustning, specialbyggde värmesystem för lastbilar och konstruerade styrsystem och adapterboxar mellan olika fabrikat osv.Palle500 skrev: Men som tidigare sagt, skruvskallen var vägen till snabb lösning av problemet.
Sen vet jag inte var Glenn jobbade med, men 800kr/tim+moms för 25 år sedan, måste varit reperation av F1 bilar eller likvärdigt.
okejj, och han hade ingen bågfil för att såga av bultarna?När han monterade nya bult hade han
inga så korta med fläns så han började dra i dessa med skruvdragaren