Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Kelmannen
Inlägg: 39
Blev medlem: 5 februari 2017, 23:57:12

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av Kelmannen »

råkade snubbla över denna på youtube, synd det inte finns nån lidl här uppe! :( :/
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av GeekJoan »

Jonaz skrev:@Joan
Skall jag kika hos min Lidl (Huddinge) och köpa ut en till dig om dom har?

Edit: Dom hade inga.
Ingen panik från min sida. Dom lär komma igen. Annars så finns det ju andra alternativ för några hundringar till.
jihe
Inlägg: 2405
Blev medlem: 24 april 2009, 20:16:03

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av jihe »

Jag hämtade upp en nyss. Kom en kvart innan det öppnade och då var det redan tio gubbar i kö framför. Inga mathandlande kvinnor så långt ögat räckte.

Så jag trodde nog jag skulle gå tomhänt därifrån. Men de hade många maskiner, så det var inga problem. Under tiden jag var där tömdes det en binge med kanske tjugo. Sen fyllde de på den en gång till, så det fanns fortfarande maskiner när jag gick därifrån.

Det var en närig lirare som försökte köpa en kundvagn full, men han blev nekad av personalen.
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8261
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av X-IL »

Jag lyckades få en idag. Ska bli kul att prova.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32629
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Om det är kris kan jag köpa ut OM det finns maskiner kvar här i Vänersborg (alt kan jag köra en sväng till stora Lidl på Överby/TRollhättan).
Senast redigerad av HUGGBÄVERN 22 februari 2021, 11:25:55, redigerad totalt 2 gånger.
WhyNotOnMars
Inlägg: 120
Blev medlem: 24 december 2015, 11:35:17

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av WhyNotOnMars »

Jag fick också tag på en. De hade nog uppåt 10 stycken på hyllan i min lokala affär, men vi var bara två som var där 8:00 när de öppnade.

Vilken kompressor ska man köpa nu då? Förutom plasmaskäraren (som jag eventuellt tänkte försöka sätta i en CNC-maskin) tänkte jag använda den till kylning/dimsmörjning av CNC-fräs, spikpistol, blästring (köpte Lidl bläster-grunka för 129:- också). Julas MEEC Tools kompressor på 50l, 2200 W, "genomlupen cylindervolym 392 l/min", "avgiven luftmängd 300 l/min", "max arbetstryck 10 bar", funkar den till det här?
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av Glenn »

Fanken, glömde att det var idag, isåfall hade jag åkt till lidl i morse..

I morgon lär det ju inte vara nån ide..


Men kul att dom lärt sej att folk vill ha dom och tar in fler än en handfull.
jihe
Inlägg: 2405
Blev medlem: 24 april 2009, 20:16:03

Re: Parkside PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av jihe »

Undrar hur stor marknadsandel Parks(l)ide har i Sverige nu vad gäller plasmaskärare? Det fanns ju inte direkt i var mans garage tidigare.
Användarvisningsbild
Synesthesia
Inlägg: 574
Blev medlem: 22 januari 2010, 19:14:10
Ort: Mellan Göteborg och Kungsbacka

Re: Parkslide PPS 40 A1 plasmaskärare

Inlägg av Synesthesia »

Jag var på Lidl igår måndag på morgonen men hittade inga plasmaskärare, däremot någon reklampelare för dessa plasmaskärare och en tom pall bredvid, så jag frågade personalen som berättade att folk köade utanför innan de öppnat och de var slut efter en halvtimme (de öppnade 8:00 och jag var där vid 10-tiden) men han sa att jag kunde ringa kundtjänst och få en sådan reserverad och skickad till butiken och hämta efter några dagar.
Så jag ringde kundtjänst som "satte upp mig på en lista" och jag skulle få besked senare om jag fick köpa en (det skulle finnas många så det var stor chans lät det som), så nu får vi se. Ni som vill ha, ring Lidl kundtjänst och fråga efter en plasmaskärare, har ni tur kanske det fortfarande finns någon.
Skriv svar