Lödpennor

Användarvisningsbild
Melker
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 maj 2003, 22:17:34
Ort: Umeå

Inlägg av Melker »

Ska göra en beställning från trimlog snart och börjar fundera på om jag ska passapå och köpa mig en hyffsad lödstation... Har mailat trimlog och frågat lite om dom som dom säljer med artnr. SIC-xxx, men dom har inte svarat än. Ingen som köpt någon av dessa lödstationer och vet vad som följer med (spetsar mm), vad det är för märke (SIC kanske är ett märke?) på dom och om dom huvudtaget är något att ha?
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26384
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Inlägg av danei »

det är welleman stationer. lika dana som biltema säljer. som någon sa tidigare i tråden "mycket lödstation för pengarna"
OpelGT
Inlägg: 269
Blev medlem: 15 juni 2003, 22:20:52
Ort: Varberg

Inlägg av OpelGT »

Jag köper mina spetsar till wellerman på Biltema, så jag tror att det är samma. På utsidan ser de ju lika ut...
Användarvisningsbild
Melker
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 maj 2003, 22:17:34
Ort: Umeå

Inlägg av Melker »

Tackar för tippsen och hjälpen... Jo dom ser nästan precis likadana ut, så det kan nog stämma att det är samma... Är det värt att satsa på den med display som även klarar högre gradantal än den utan, skiljer bara ca 130kr så jag tänkte att det kanske kunde vara värt det när man liks ska köpa en?
pirro
Inlägg: 1
Blev medlem: 1 september 2003, 15:57:06
Kontakt:

Inlägg av pirro »

Själv har jag en :
Lödstation Stannol 30W. Temperaturområde 200-450°C.
32-7762 på clasohlson... om den e bra e svårt å säga, då ja e n00b på lödning:(

\Pirro
Användarvisningsbild
Melker
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 maj 2003, 22:17:34
Ort: Umeå

Inlägg av Melker »

Kan nu bara upplysa om att märket på trimlogs stationer är Monacor, fick svar av dom ikväll.
DragonOrb
Inlägg: 381
Blev medlem: 16 oktober 2003, 21:57:19
Ort: Flen

Inlägg av DragonOrb »

Lägger en beställning på den här nu:
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/5966.htm
den ser trevlig ut :=)
Användarvisningsbild
EagleSpirit
Inlägg: 1288
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:15:48
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av EagleSpirit »

gah, problem. Behöver en lödstation idag. En variant är att köpa den på biltema för 500kr idag, eller vänta till imorrn och köpa den där för 700 på ELFA. Vilken tror ni är bäst?
DragonOrb
Inlägg: 381
Blev medlem: 16 oktober 2003, 21:57:19
Ort: Flen

Inlägg av DragonOrb »

köp den från elfa, så testar du den och berättar för oss hur den funkar.

edit: stavning typ
Användarvisningsbild
EagleSpirit
Inlägg: 1288
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:15:48
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av EagleSpirit »

har inte du fått den än? Annars har madmodder den och han sa att den var bra. Jag har bestämt mig för att köpa den på ELFA nu iaf.

Någon som vet vad som gäller med CSN rabatten? Stod ELFAs forum att det bara gäller universitetstudenter. Måste man ha ett giltigt kort? :D Jag har inte fått det nya och mitt gamla gick alltså ut i oktober förra året
mullemeck
Inlägg: 1306
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:52:06
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av mullemeck »

om du vill få csn rabbatt så bör du inte beställa via nätet.. för då gäller det egentligen inte.. jag lyckades en gång få det ändå men det var bara för jag råkade få en snäll expedit..

jag tror inte man behöver ha ett helt giltigt kort.. bara visa upp det så räcker nog det..
Användarvisningsbild
EagleSpirit
Inlägg: 1288
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:15:48
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av EagleSpirit »

Har aldrig beställt något från ELFA över internet.

Det borde ju räcka med att jag visar upp mitt kort från skolan, alla som går på gymnasie på heltid ska väl få sånt där kort?
mullemeck
Inlägg: 1306
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:52:06
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av mullemeck »

jag är nästan helt säker på att de inte kommer titta så noggrant på ditt kort.. använder mitt gamla på macdonalds lite då och då och det har funkat fint..
Användarvisningsbild
Hedis
Inlägg: 2488
Blev medlem: 8 december 2003, 15:10:44
Ort: Vänersborg
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Beställde en JBC AD2200 (den som var på bilden på 1:a sidan) imorse och får den troligtvis imorgon.
Cyncrona har den för 3295:-+moms
Den stationen är verkligen helt underbar.

Angående CSN korten så verkar ingen i hela Sverige ha fått dom. Inte vi här i Trollhättan iaf.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1646
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

Det måste säkert inte tvunget vara CSN-kortet. Jag visade upp mitt Merceant-kort. Dom kolla inte så noga. Så det räcker nog bara att du kan bevisa att du är student.

..jag kan tillägga att du måste ange att du vill ha studentrabat om du ringer in och förbeställer, om man inte gör det så blir dom väldigt kinkiga :wink: .
Skriv svar