Regnsensor till Vindruta

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Re: Regnsensor till Vindruta

Inlägg av PeterH »

Gimbal skrev:
PeterH skrev:På min Volvo fanns både och, på min BMW finns både och, vad har du för bil?
En BMW.
Får nog fan ta och backa på detta, jag har nog tagit för givet att BMW hade lika som Volvon, men nu när jag kollar verkar det bara vara "på" och" på i en jävla fart" :doh: (förutom automatisk intervall då...) Gud va jag längtar tillbaka till Volvo, alla dessa tyskar (BMW,Merca,Audi och VW) som ska ha tusen mikro-knappar och lika många över-konstruerade funktioner som exempelvis "du ska inte tro att du får backa din egen bil med öppen dörr" eller "försök att bara dutta till på blinkersspaken för att stänga av efter att bilen inte själv klarar av att slå av binkers efter svag sväng" eller kanske "jag plingar och tuter så mycket jag vill för att uppmärksamma dig på alla saker som du ändå inte är intresserad av att bli uppmärksammad på" (exempelvis att tempen sjunkit till +3,5 grader vilket den alltid gör när man lämnar ett varmt garage på vintern) :evil:

Och ja, jag ska byta bil ganska snart, vet bara inte riktigt vad jag vill ha istället :|
Gimbal
Inlägg: 7918
Blev medlem: 20 april 2005, 15:43:53

Re: Regnsensor till Vindruta

Inlägg av Gimbal »

"försök att bara dutta till på blinkersspaken för att stänga av efter att bilen inte själv klarar av att slå av binkers efter svag sväng"

:D
Den är enkel i alla fall, dutta åt samma håll som du svängde åt. Dvs blinkar du höger, så stäng av blinkersen genom att dutta höger igen.
Tog en stund innan jag kom på det, att stänga av genom att slå spaken åt andra hållet som man gjort i alla tider innan är rena lotteriet på BMW.
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18358
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Regnsensor till Vindruta

Inlägg av 4kTRB »

Vi hade en splitter ny Skoda Octavia (gas och bensin) som jag körde en vecka. Den kändes jordnära och enkel och jag föredrar den före Prius en. Lätt att ställa in stolen, det gick skruva lite hur som helst och jag satt bra ändå. Enkla reglage utan massa knepiga knappar. Värmeslingor i ratten. Det enda som fallerade var automatiken för nedbländning, den bländade en del mötande i vissa situationer.
Inte lika pigg inne i stan vid rondeller tex. Prius en mer eller mindre hoppade ut när man trampade på gasen, elbilens fördelar.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33758
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Regnsensor till Vindruta

Inlägg av Glenn »

En kollega hade en ny ford med helljusautomatik, den bländade också mötande hela tiden för att den inte lyckades förstå att det kom en mötande bil.
Efter att kollegan gnällt på ford ett antal gånger så hörde dom tillslut av sej att "nu finns det en mjukvaruppdatering som löser problemet" och han var nöjd över att
det äntligen skulle bli löst. Dagen efter frågar jag om den bländar av nu..

"Jadå, nu bländar de av för alla mötande bilar.. ..Och parkerade bilar.. och alla vägskyltar, och snödrivor, och ljusa hus nära vägen.."

:)
Användarvisningsbild
4kTRB
Inlägg: 18358
Blev medlem: 16 augusti 2009, 19:04:48

Re: Regnsensor till Vindruta

Inlägg av 4kTRB »

Självkörande Bilar!????????????
Å hå dessa konstruktörer har inte satt sin fot på en irländsk pub och somnat över en irländsk wiskey.
Skriv svar