ecDB död!

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

ecDB död!

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Jag har kört alla komponenter i en databas byggd på vad jag förstår frivilliga krafter här på forumet!
Nu förstår jag att ecDB har gått över till PartsBox som är en kommersiell DB med månadsavgift!
Jag tror knappast att jag har fått en föranmälan och möjlighet att ta ner innehållet till egen DB eller Excel ark.
Kan man bära sig åt så eller är det jag som är dum?
Tacksam för svar från alla utom Bikers.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Inlägg: 6995
Blev medlem: 28 januari 2005, 15:48:53
Ort: X-län
Kontakt:

Re: ecDB död!

Inlägg av lgrfbs »

Vill minnas att det finns en tråd om övertagandet.
Borre
Inlägg: 4570
Blev medlem: 14 juni 2007, 15:43:50
Ort: Hälsingland

Re: ecDB död!

Inlägg av Borre »

Ja denna, https://elektronikforumet.com/forum/vie ... 4#p1382348 och det är iaf snart 1.5år sedan.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Re: ecDB död!

Inlägg av PeterH »

Tycker också att det var surt, men har sett tråden där information om ecDB flytten togs upp så inget nytt för mig...

Men för att vara petig så har det väl aldrig lovats livslång support eller funktionalitet? Har för mig att jag tog upp frågan om att köra hela ecDB lokalt men mina kunskaper tillät inte setup av egen databas och jag var heller inte sugen på att köra egen databas. Jag beslutade istället att ett helt vanligt kalkylark (Excel eller OpenOffice) skulle funka tillräckligt bra, sökbart och enkelt att editera själv...
Användarvisningsbild
Andax
Inlägg: 4373
Blev medlem: 4 juli 2005, 23:27:38
Ort: Jönköping

Re: ecDB död!

Inlägg av Andax »

Koden till ecdb ligger på github. Dock behöver man ju databasen om man vill köra vidare utan att förlora sin information.
Skriv svar