Datablad Broadcom BCM 4350

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
josefk
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 mars 2006, 11:54:01
Kontakt:

Datablad Broadcom BCM 4350

Inlägg av josefk »

Jag försöker få tag i databladet för BCM 4350, en microcontroller med mips-arkitektur som används i många hemma-routrar. Jag har inte lyckats hitta det på nätet och undrar om någon har den eller vet var man får tag i den.
Kan det vara så att man måste betala licensavgifter?

Jag är specifikt ute efter minnesmappen för denna MCU.
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Datablad Broadcom BCM 4350

Inlägg av chille »

Jag har själv kikat runt lite senaste veckorna på olika chipset från Broadcom. Det verkar inte helt lätt att få tag i datablad. Har du kollat på de open source-projekt som finns om du blir något klokare av dessa? Jag tänker specifikt på OpenWRT och DD-WRT.

Själv är jag lite nyfiken på Netgar CG3700 som används av ComHem. Den har en SoC som heter BCM3383 som stödjer så kallad FBC (Full-band capture), vilket verkar vara att den samplar hela Docsis-skiten på en gång och behandlar signalen digitalt (=SDR?). Det verkar helt omöjligt att hitta något vettigt. Det vore skoj om det satt elaka A/D och D/A-omvandlare i den som man kunde komma åt. Däremot sitter samma SoC i routern Technicolor TC-7200, som lycktligtvis har släppt en del av mjukvaran open source. Jag har inte kollat något närmare på den än. https://github.com/tch-opensrc/TC72XX_L ... p5_OpenSrc
Skriv svar