Utvecklingskort med SWD-port

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Bengt
Inlägg: 34
Blev medlem: 20 november 2003, 13:47:45
Ort: Linköpings Universitet
Kontakt:

Utvecklingskort med SWD-port

Inlägg av Bengt »

Jag söker efter utvecklingskort med en SAMxxx-processor (SAMD21G är vanligast men för mig kvittar det) som har inbyggd SWD-port. Och porten ska då vara den lilla 10 pinnars 1,27 mm delning kompatibel med Atmel_ICE-programmeraren.

Jag använder t ex Arduino Zero idag (inte Arduino-miljön, bara hårdvaran) men det är så trist att löda på en stiftlist på baksidan och sedan behöva pyssla med pin-flr-pinanslutning av debuggern. Jag tänkte att det måste väl finnas många utvecklingskort med SWD-kontakt men ICKE! Microships egna kort finns ju men de innehåller mest en massa dödyta. För stora helt enkelt.

Önskekortet är litet och innehåller en batteriladdare för litiumbatteri. Sedan är det väl bra om man har två olika stora kort i verktygslådan beroende på hur mycket pinnar etc man behöver.
Bild
Användarvisningsbild
Klas-Kenny
Inlägg: 11291
Blev medlem: 17 maj 2010, 19:06:14
Ort: Växjö/Alvesta

Re: Utvecklingskort med SWD-port

Inlägg av Klas-Kenny »

Varför måste kortet ha just den kontakten?

Om din debugger har sån kontakt kan du väl bara tillverka en liten adapter.

Att du vill ha ett litet kort är ju rimligt. Men förstår inte kravet på just den kontakten?
Bengt
Inlägg: 34
Blev medlem: 20 november 2003, 13:47:45
Ort: Linköpings Universitet
Kontakt:

Re: Utvecklingskort med SWD-port

Inlägg av Bengt »

Det är en vedertagen smidig standard. Visst kan jag tillverka en adapter men det blir lätt flera olika adaptrera för olika kort.

Om jag hittar väldigt bra utvecklingskort med i övrigt precis det jag vill ha får jag naturligtvis frångå önskemålet men helst vill jag ha den kontakten just för att det är smidigt. Blir också mindre risk för fel då det bara en en rak bandkabel med pressade kontakter i varje ände.
Skriv svar