Kamera störare

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Kamera störare

Inlägg av AMP »

Finns det någon bra lins som kan spridda uv ljus åt fler håll så det blendar kamra övervakningar?
danei
EF Sponsor
Inlägg: 26335
Blev medlem: 2 juni 2003, 14:21:34
Ort: Östergötland
Kontakt:

Re: kamra störare

Inlägg av danei »

Om du vill bända så ska du snarare fokusera ljuset till kameran. Du kanske skulle installera ett rättstavningsprogram i din webläsare.
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: kamra störare

Inlägg av AMP »

ja jag kanske skulle det men alla är ju inte bra på allting. Ja hade mer tänkt som spegel reflex men det är kanske fokusering som gäller. Men tack för svenska lektionerna. :tumupp:
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26106
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: kamra störare

Inlägg av Icecap »

Varför UV? Jag läste om en illusionist som under 2:dra världskrig hade fixat en hel del. Han skyddade Suez-kanalen med kraftiga strålkastare och roterande speglar och det är väl just hemligheten: roterande speglar...

Alltså är "förvillningseffekten" bäst med rörliga ljusstrålar. Jag har svårt att tro på att en konstant ljusstråle med UV-ljus skulle göra så värst mycket om den inte är ganska kraftig och väl fokuserat.
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27022
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: kamra störare

Inlägg av tecno »

danei skrev:Om du vill bända så ska du snarare fokusera ljuset till kameran. Du kanske skulle installera ett rättstavningsprogram i din webläsare.
Hur är det med korrektur läsningen?
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: kamera störare

Inlägg av AMP »

Jag tror inte en blixt fyr skulle va så uppskattat men man kanske skulle kombinera speglarn med uv-ljus. Min kamera blir i bländad av uv ljuset. Men det kanske bara min?
Pejlaren
Inlägg: 1992
Blev medlem: 22 mars 2008, 15:11:01
Ort: Uppland

Re: kamra störare

Inlägg av Pejlaren »

tecno skrev:
danei skrev:Om du vill bända så ska du snarare fokusera ljuset till kameran. Du kanske skulle installera ett rättstavningsprogram i din webläsare.
Hur är det med korrektur läsningen?
Ja, hur är det egentligen?

"Korrektur läsningen", eller kanske är det ett ord - korrekturläsningen? :wink:
Pejlaren
Inlägg: 1992
Blev medlem: 22 mars 2008, 15:11:01
Ort: Uppland

Re: kamra störare

Inlägg av Pejlaren »

AMP skrev:Finns det någon bra lins som kan spridda uv ljus åt fler håll så det blendar kamra övervakningar?
Och varför ska du blända övervakningskameror?
blueint
Inlägg: 23238
Blev medlem: 4 juli 2006, 19:26:11
Kontakt:

Re: kamra störare

Inlägg av blueint »

Nu har vi konstaterat att en del har svårt med stavningen. Försök återgå till ämnet.
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: kamra störare

Inlägg av AMP »

Nej det är bara ett project i den personliga integriteten. Men det är lite små mysigt här i hollywood med fredrik och malin och Marlene och resten men jag tycker att det räcker med att dom kollar data trafiken.
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43148
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: kamra störare

Inlägg av sodjan »

De flesta verkar tycka att det är OK med lite koll på "buset".
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: kamra störare

Inlägg av AMP »

Jo visst men när buset bara siter framför dator och åker runt lite och blir trakaserad av den korupta myndigheterna som ja jag har blivit kolad av mer en engång av polisen och får fortfarande blanka paper på utdragen från polisen. Där emot har jag anmälningar mot andra personer vilket tydligen inte är lika prioriterat men det har gått till åklagaren i allafall. Men om den korrupta polisen slutar gå med vovven på gården och gör sitt jobb så går det kanske fortare! 8) Sen att vissa andra håller på med grova brott det verkar dom strunta i.
sneaky
Inlägg: 1621
Blev medlem: 22 juni 2009, 18:38:42

Re: kamra störare

Inlägg av sneaky »

Tror du att du blir mindre påpassad om du medvetet försöker störa ut övervakningskameror? Jag tror nog att effekten blir den motsatta...
MiaM
Inlägg: 9912
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: Kamera störare

Inlägg av MiaM »

En relevant fråga är om kamerorna har AGC eller inte, och i så fall hur den fungerar, eller?
AMP
EF Sponsor
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 november 2004, 12:10:26

Re: Kamera störare

Inlägg av AMP »

Sneaky kanske vill bli utsatt för samma sak som jag så ska vi se hur mycket vi hittar på dig och hur du tycker om sverige efteråt. Då är nog mänskliga rättigheter ditt större mål i livet än elektronik!! Och farbror blå är välkomen dom har ju varit på besök förut dock andra ärenden en brottsliga. Dom lär inte hitta något mer här förutom dusintals dns attacker och det vanliga i svenska hem... Och loggar lär peka mot diverse personer som vissa av dom har vissa problem...
Jag tror AGS får vissa problem med en spegel reflex mot fönstret? Men det är inget jag är expert på men Mr L kanske kan svara på det om han vågar sig hit?
Låst