Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 15.15 2019-10-16

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Rördatorförstärkare
InläggPostat: 18.12 2019-07-14 
Tidigare soundbrigade
Användarvisningsbild

Citera:
Slog mig dock att jag missat försänka DC-jacket inifrån ty mitt jack klarar bara 4mm panel och plyfan är 4mm...

Jag har "fuskat" och MYCKET MYCKET MYCKET försiktigt kört med ett 10mm borr på insidan för att få en tillräcklig försänkning.

InläggPostat: 18.25 2019-07-14 
Co Admin
Användarvisningsbild

Man kan ju köra åt vänster och dra på som fasen, och liksom nöta bort lite. Ingen risk att något hugger och drar sig genom plyfan. :)

InläggPostat: 18.49 2019-07-14 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Nu förstår jag inte alls vad du säger :)

Problemet är ju att muttern måste nå gängorna inifrån så man behöver skapa ett hål inifrån som är större än muttern och försänka det hålet inifrån med typ 2mm.

Jag glömde alltså bort detta när jag limmade ihop mina chassin och detta för att dokumenteringen inte är den bästa samtidigt som minnet inte heller är det.

Chassit är sedan bara 150mm långt och hålet befinner sig alldeles under locket dvs hur man än gör kommer man inte åt att försänka det i efterhand, inte ens med min Dremel.

Man kan nyttja nån konisk slipsten och approximera en försänkning men det kommer inte blir bra (även om det inte syns).

Jag har ställt in mig på att byta till det trepoliga jacket av metall (där jord tacksamt är isolerat från chassi) för att slippa slip-mecket, men kruxet tycker jag dels är att den är dyrare samtidigt som jag inte behöver brytfunktionen.

MVH/Roger

InläggPostat: 19.22 2019-07-14 
Co Admin
Användarvisningsbild

Istället för att köra borren åt rätt håll och riskera att få med sig för mycket material när man ska försänka, så kör man borren baklänges och nöter sig ner i träet istället. Det funkar bra om det är mjukt trä.

InläggPostat: 19.45 2019-07-14 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Det slår mig en sak, vad jag skulle kunna göra är att nyttja Dremel och montera ett Dremel slipverktyg modell en cylindrisk keramisk sten inifrån chassi med Dremel utanför, har jag bara lämplig diameter på slipstenen så är det ju bara att dra och köra lite försiktigt :)

Fan, jag älskar Dremel!

Nånstans efter 5/8 så kommer jag få hem material för att bygga mig en Dremel-låda, är så trött på alla verktyg som hänger och slänger överallt, jag vill "sortera" dom också speciellt skall alla unika verktyg på en axel ty inte så stor vits med att ha verktyg som man inte ser och/eller måste montera av/på axlar på hela tiden.

En sak fattar jag inte, varför i helsike måste det finnas fler än en ENDA diameter på verktygsaxlarna?

Att inte ens Dremel själva kan hålla sig till en enda axeldiameter är patetiskt!

Jag är på väg att köpa en chuck i ren protest men då får dom ju som dom vill!

Profit, suck!

MVH/Roger

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme