Rörsortering

Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Rörsortering

Inlägg av Spisblinkaren »

För att ge Er hela mitt utbud så att Ni kanske kan hitta nåt Ni vill ha bifogar jag också den gamla listan på dom rören jag fick för rätt länge sedan.

Jag är dock lite osäker på sorteringsfilosofin eftersom den är en föregångare till nuvarande men det viktigaste torde framgå.

Jag har både då och nu först och främst sorterat efter Europeiska beteckningar.

MVH/Roger
PS
Jag repeterar att jag skänker rör om jag har fler än en, fast helst bara en åt gången.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Rörsortering

Inlägg av Spisblinkaren »

Så, nu har jag printat ut den nya rörlistan (två sidor).

Igår köpte jag plastfickor på Clas.

Idag fick jag meddelandet från min brädgård att bl.a mitt rör-hyllplan är färdigkapat.

På måndag ska jag hämta hyllplanet, sen ska jag montera ett par vinkeljärn på väggen och nyttja en klämma från Wettergrens och fästa de båda sidorna i plastfickor mha buntband.

Därefter kan man lugnt bläddra bland de båda sidorna och gotta sig över vilka fina rör man har :)

MVH/Roger
PS
Och ja, det var en mycket liten skillnad i marginaler mellan exakt samma program fast på två olika datorer, fick således minska ett par kolumners bredd för att allt skulle få plats på en sida.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Rörsortering

Inlägg av Spisblinkaren »

Jag har nu börjat bygga en hylla för min Mini-Watt låda full med rör. som jag köpte av en kompis för endast 500 spänn.

Jag ska sätta den närmast balkongen till vänster om min stora stereo och nån dm ovanför knappen för den lyxiga balkongbelysningsknappen.

Jag ska nu bara ta hjälp av nån granne för att bedöma om höjden blir bra samt kanske också lite hålla medans jag sylmärker.

Bifogar bild på den halvfärdiga hyllan.

MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Rörsortering

Inlägg av Spisblinkaren »

Nu har jag fått satt upp min hylla och Mini-Watt lådan står där den ska stå.

Hyllan är bred nog för ytterligare en låda om nu det händer nån gång.

Först borrade jag hål för plugg med hjälp av dom "kassa" bits-borren jag köpte på Jula för ett tag sedan.

Sedan borrade jag ett litet hål i lådan för att hänga alla A4 med data där, men det blev inge bra så dom hänger nu tillsammans med övriga rörs data i min plåthylla till höger om pulpeten.

Visst blev det fint :)

End of Transmission

MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32774
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Rörsortering

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Vad är det för högtalare. Ser ut som du anting är en djävel på marmorering eller hittat en typisk Ljudia-högtalare ....
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Rörsortering

Inlägg av Spisblinkaren »

Jag kommer med information om det lite senare.

Jag vill scanna in några bilder och gamla mätningar först (samt en grej till som har med trioders, pentoders och PP's distorsion att göra).

Tack för ditt intresse, som ledtråd kan jag dock säga att skenet bedrar ;)

MVH/Roger
PS
Jag har nog tänkt göra detta i minst en månad snart.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33799
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Rörsortering

Inlägg av Glenn »

soundbrigade skrev:Vad är det för högtalare. Ser ut som du anting är en djävel på marmorering eller hittat en typisk Ljudia-högtalare ....
Tycker det ser ut som foliering :)
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Rörsortering

Inlägg av Spisblinkaren »

Hej Glenn!

Vi tar väl en liten diskussion då.

Om inplastad kan kallas för foliering så har du rätt, det är 21mm spånskiva bakom sen har jag bara klätt den med marmor-liknande plastfolie.

När jag ändå håller på, ursprungligen byggde jag dessa högtalare när jag praktiserade på ABB i Ludvika (1993), då var dom dock nakna och endast bestyckade med en Coral Beta 8 per högtalare, högtalartypen kallas kvartsvågspipa.

Jag stannar där för jag har tänkt starta en tråd om detta bygge, måste bara scanna in några bilder först.

MVH/Roger
Skriv svar