Ännu en linjeförstärkare :)

Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Ännu en linjeförstärkare :)

Inlägg av Spisblinkaren »

Lite häpnadsväckande mätresultat :D

Vcc=157V
Vdd=121V
I=(157-121)/5k=7,2mA
Ua(L)=52V
Ua(R)=52V
Uh(EB91 från Siemens, 12 Ohm)=6,3V
Uh(ECC82 från JJ Electronic)=12,4V
Ur(Sc, L, RL=10k, Vol=min)<0,1mVpp+brus<5mVpp
Ur(Open, L, RL=10k, Vol=max)<1mVpp+brus<5mVpp
Ur(Sc, R, RL=10k, Vol=min)<0,1mVpp+brus<5mVpp
Ur(Open, R, RL=10k, Vol=max)<1mVpp+brus<5mVpp
Av(L, RL=10k)=-6,0ggr
Av(R, RL=10k)=-6,0ggr
Max(L, RL=10k)>10Vpp
Max(R, RL=10k)>10Vpp
BW(L, RL=10k)=3Hz-300kHz
BW(R, RL=10k)=3Hz-300kHz

MVH/Roger
PS
Bifogar en bild på installationen. Äntligen har jag ett försteg som dels inte brummar dels har en seriös och skön volympot (ALPS).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30011
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: Ännu en linjeförstärkare :)

Inlägg av MadModder »

Trevligt!
Men vad är det du har står på ena trafon?
Ser ut som en såndär skylt man ser på museer och utställningar där det står lite historia och annan information om saken i fråga. :D
Formen på plasten ser nästan ut som ett kassettfodral... :humm:
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Ännu en linjeförstärkare :)

Inlägg av Spisblinkaren »

Tack!

Det är precis det det är, jag har alltså kladdat ihop en beskrivning av "produkten" och monterat den i en skyllt jag köpt på Tele-Hå här i göteborg.

Grandiosa drömmar, du vet :D

Men faktum är att jag börjar få några skyltar och vissa vänner läser flitigt, jag tycker alltid det är lika roligt.

Mindre roligt är det när man får besök av en go väninna (tekniskt utbildad) och hon inte säger ett skvatt om mina skapelser som ligger och skräpar precis överallt, det ska bara pratas sociala grejer precis som på Facebook mao :D

Tråkigt sånt.

MVH/Roger
PS
Extra fascinerande tycker jag det är när hon säger sig vilja visa kort på sitt hus vilket borde vara ganska enkelt för det är ju hennes pekmobil men det pekas och det pekas och det tar säkert flera minuter innan hon hittar dom. Jag tycker alltid det är såhär, det tar typ tio gånger längre tid än det borde. I EF tänker jag bara "hmm, vilket projekt tillhör bilden jag letar efter?", sen har ju du lärt mig att man trycker på "Skriv ut alla sidor", och där sitter den. Tidsåtgång: <30s.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30011
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: Ännu en linjeförstärkare :)

Inlägg av MadModder »

Ja precis. Men det där med bilder är knepigt.

1. Har man alla bilder på telefonen och inte sorterat upp dem i mappar/album så ligger allt i datumordning, och det vet vi ju hur lätt det är att komma ihåg NÄR man tog bilderna. Har man tur har GPS-kordinaterna lagrats i bilden och man kan flippa fram kartan och se vart bilder tagits.
2. Har man bilderna på facebook är det bara att glömma att söka efter dem. Det är bläddra som gäller.
3. Har man bilderna i apples bildström, eller i google photos, eller annat, och man INTE (ännu en gång) sorterat dem i album, så ja, bläddra bläddra...

Och det tas massor av bilder alla dagar i veckan och inget slängs. Inget sorteras. Inget förses med etiketter. (vem orkar sånt?)
Därför tar det lång tid att hitta. :)

Själv har jag drygt 25 000 bilder på datorn (från 2002 och framåt) här och det är på sin höjd sorterat på årtal. :D
Skriv svar