Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 21.55 2019-10-21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Svara på tråd  [ 1583 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 102, 103, 104, 105, 106
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Skivspelarbygge
InläggPostat: 22.29 2018-12-07 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Vill bara lite snabbt innan kvällsvarden uppdatera tråden med att säga att den korrekt zippade filen nu finns uppladdad till min ena hemsida, tog mer än en halvtimme :D

Kom dock på att det smidigaste var att sriva över den gamla filen, annars hade jag ju först få deletat den gamla filen och sedan ladda upp den nya, hade säkert tagit extra lång tid men om inte så hade det i alla fall blivit bökigare, lite stolt att jag kom på den här ide'n med att skriva över filen istället, känner mig snart som en hacker :D

Nu återstår lite pill för är man datadyslektiker så är allt inom datorer svårt, filen måste nämligen hamna på index-sidan och just nu har jag inte en susning om hur jag kodar för det.

Det enda jag tänker är att jag kollar syntaxen för dom länkar jag gjort i hemsidan vad beträffar nerladdning av data [Drawings], sen får jag slänga in nån <center></center> tagg eller nåt, jag kan dock se denna syntax i min andra mer primitiva sida.

MVH/Roger

InläggPostat: 21.24 2018-12-11 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Nu ligger filen nerladdningsbar på min ena index-sida.

Pust, vad svårt det var.

Fast egentligen var det inte det, mest bara om man är skitnervös över att sabba sidan.

På Julafton har jag för skoj skull tänkt lansera länken.

MVH/Roger
PS
Min bästa kompis är testpilot med allt från nedladdningsbarhet till lösenordsförfrågan men inte ens han får lösenordet förrän på Julafton :)

InläggPostat: 22.06 2018-12-21 
Användarvisningsbild

Hittade den. Har inte testat att forcera lösenordet. 8)

InläggPostat: 16.19 2018-12-22 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Din luring, den skulle jag dela ut ju :)

Fast du är trevligt drivandes när det gäller om jag skall dela ut Julklappen eller inte.

Tycker annars att det sker en hel del skrämselpropaganda över vad som är lagligt eller inte här inne, för mig tar det några dar att ta till mig sånt som knappast tillhör ett kreativt skapande för ofta blir man bara rädd, ledsen och tappar lusten.

På bussen idag övervägde jag således att inte dela ut Julklappen men som min kära styvmor sa en gång för länge sedan så får jag ta och tuffa till mig lite för även om detta är ett lagligt gränsfall så är det ingen "Pirate Bay" utan en utdelning avseendes analytiskt underlag till väl "valda" personer samtidigt som samtliga inspelningar är av konkurrensmässigt sämre kvalitet än dom från industrin.

MVH/Roger
PS
Råkade lyssna på en köpt rippad CD med musik från 50-talet och säga vad man vill men min Julklapp håller högre kvalitet, fattar annars inte hur man digitalt kan förstöra gamla inspelningar från 50-talet så mycket för bra inspelningar gjordes redan på 40-talet men det här ljudet är fruktansvärt sterilt och mellanregistret liksom bara skär sig i öronen!

InläggPostat: 16.24 2018-12-24 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Som utlovat sänder jag härmed Er min Julklapp.

Jag bifogar också ett “Jul-PM” som Ni kan betrakta lite som en manual.

Dom som eventuellt vill ta del av Julklappen kan skicka mig ett PM så får Ni lösenordet.

Julklapp

God jul önskar Roger

Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.

InläggPostat: 18.15 2018-12-24 
Tidigare soundbrigade
Användarvisningsbild

:wave:

InläggPostat: 18.43 2018-12-24 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

:)

InläggPostat: 00.11 2019-07-24 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Jag har laddat upp en liten demo till min hemsida: http://regor.nu/

Den är inte speciellt märkvärdig men sammanfattar bygget.

Jag har till exempel skapat en pdf av hela tråden tack vare MadModders trevliga Bullzip-program, sen har jag också inkluderat lite mätningar som speciellt och mycket tacksamt E Kafeman hjälpt mig att ta fram.

Jag har också tagit med min mest misslyckade inspelning :)

Den är dock mest misslyckad mekaniskt, andra inspelningar är misslyckade ljudmässigt pga felaktigt nåltryck och annat, denna är dock misslyckad pga för mycket anti-skating ty tonarmskabeln är för stel (tror jag).

MVH/Roger

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 1583 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 102, 103, 104, 105, 106

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme