Från nätagg till analog processor

Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Från nätagg till analog processor

Inlägg av Spisblinkaren »

Jag har nu gjort klart panelerna.

Tre missar:
1) Borrat 0,5mm för litet hål för LED-hållarna av gummi, drog sönder en LED när jag försökte tvinga in den i ett 5mm hål.
2) De föredragna BNC av isolerad art är svåra att dra åt hårt ty de har bara mutter på baksidan, undrar om det finns andra typer, dock föredrar jag isolerade typer pga jordströmmar dessutom kan dom göras oisolerade mha ett bifogat lödöra.
3) Temas standard vippbrytare är mycket bra speciellt för att de slukar paneltjocklek OCH har dubbla muttrar, nu missade jag dock detta så de sticker ut en bit från panel.

För övrigt blev det inga missar tycker jag, vridomkopplarens lägen blev dock aldrig definierade så man får lära sig vilka lägen som finns och i vilken ordning, man ser dock tydligt var man skall vrida för reglaget är benämnt "Type".

Nu skall jag skruva fast panelerna i lådorna, sen tror jag att jag pausar jag där och kör på med mitt oscilloskopprojekt (KOS) istället.

Mekanik är så förbannat tråkigt men det måste göras, kabeldragning och intrimning är mycket roligare samtidigt som jag hållit på med analog teknik lite väl länge och vill brädda mig med KOS-projektet.

Finns dock inget hinder för lite parallellism :)

MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: Från nätagg till analog processor

Inlägg av Spisblinkaren »

Panelerna är nu monterade i lådan.

Alla reglage sitter där för att kunna kopplas in.

Kommer dock nog ta det lugnt med resten av projektet för jag avvaktar lust.

Jag vill ha all interiör klar innan jag går vidare med att montera kort och kabel.

MVH/Roger
PS
Känner mer för att ta tag i mitt oscilloskopprojekt (KOS), skönt dock att det mesta är mekaniskt avklarat i detta projekt, nu ska mest korten placeras och fixeras i lådan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar