MadModders garageprojekt

Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29902
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: Garageprojektet

Inlägg av MadModder »

Har grejat en liten stund ett par kvällar här och nu sitter skruvstädet på plats.
Och det är lätt att plocka bort om ytan behövs till något annat. :)
skruvstycket_06.JPG
skruvstycket_07.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29902
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: MadModders garageprojekt

Inlägg av MadModder »

Stötte på denna min gamla tråd tidigare idag när jag sökte efter nåt annat, och tänkte att vafan, nu ska brunnhelvetet upp! :mrgreen:
Så med vinkelslip, kofot, handslägga och huggmejsel i högsta hugg gick jag till garaget, öppnade, och lade ner allt lite försiktigt på sidan och körde ut bilen först...
Efter tre närliggande snitt i locket kunde jag knacka loss två bitar. Sen gick det bra att med huggmejseln lossa på resten av locket.
Sen var det bara att börja gräva upp rostigt skrot.
Sen spola och tömma några gånger.
IMG_8973x.JPG
Det var en massa stenhårt gråsvart guck i botten jag hackade bort med kofoten och dammsög upp.
Hela brunnsbyttan ser hel ut. :)
IMG_8975x.JPG
Sen fyllde jag upp med vatten och lade en av mina stålplattor över hålet, tills jag funderat ut vad jag ska ha för brunnslock.
IMG_8977x.JPG
När jag sen tvättade händerna upptäckte jag att jag hade skurit mig på ena fingerspetsen. Ingen aning om det skedde under brunnsrensningen eller inte... Blödde knappt något alls. Klämde ut så mycket blod och köttsaft som det gick och sen på med 99,5% isopropanol. Det sved nåt så ända in i djävlars avkomma så jag visste inte var jag skulle ta vägen... men det avtog efter en stund, och då hade jag på mer och gned lite. Ser rent ut. :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29902
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: MadModders garageprojekt

Inlägg av MadModder »

Fick för mig att använda en del av elfa-skenorna jag hittade för ett tag sen, för att få upp fler hyllor.
Tittade mig omkring lite och tänkte att här finns ju ingen mer plats för hyllor! :shock:
Men innerhörnet på bänken har jag inte använt på hemskt länge så där borde jag kunna ha hyllor. Bredvid borrmaskinen.
Det fick då bli en röjning av hörnet på bänken.
Åter igen använde jag mig av de stora långa fasadpluggen för att få fast skenorna i den halmisolerade väggen. :)
IMG_0635x.jpg
Sen tog jag en bit av en gammal hylla jag sågat bitar från förut, och fick till ett hyllplan.
Efter det hämtade jag 6st råspont från när jag rev en förrådsvägg, och mekade ihop två hyllplan till.
Och så blev det, med lite hastigt uppslängda prylar.
IMG_0636x.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29902
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: MadModders garageprojekt

Inlägg av MadModder »

Nu ska vi se... Jag tror det var 8 år sen det var helt rent på bänken. :lol:
IMG_0646x.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
cjonash
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 maj 2011, 08:53:58
Ort: Göteborg

Re: MadModders garageprojekt

Inlägg av cjonash »

Är det en racklist (från typ ett 19" rack) som du monterat under hyllan och använder för att hänga upp krokar på?
Smart lösning!
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29902
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: MadModders garageprojekt

Inlägg av MadModder »

Japp! Exempelvis mycket smidigt när jag målar saker. Bara att hänga upp vid torkning. :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29902
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: MadModders garageprojekt

Inlägg av MadModder »

Fick till slut för mig att göra något åt situationen till vänster om bilen. Det var mycket som stod uppallat längs väggen så jag var tvungen att gå i sidled där. :razz:
Så bort med allt skrot och upp med hjulen.
DCE96AF8-B070-4139-873C-D94870FF35E3.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5142
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Garageprojektet

Inlägg av Klickmans »

MadModder skrev:Jag vet inte vem det var som sa att bänken aldrig skulle fyllas med grejer... :vissla:
men jag tänkte det kunde vara kul för er att se hur det faktiskt ser ut idag. :lol:

download/file.php?id=125881

Notera att de flesta verktygen fortfarande hänger där de ska. :wink:

Om jag såg rätt så är just dena bild tagen 2010, året då vi fick snö så in i helvete i Skåne.
Har börjat läsa denna tråd idag (2020) dvs 10 år efter att bänkskivan blev vackert Orange.
Har inte kommit längre än hit, men tycket det är intressant att se/läsa från början till slut.

Så jag har några sidor kvar, fint.
Skriv svar