Måttproblem Fusion360

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
SeniorLemuren
Inlägg: 7805
Blev medlem: 26 maj 2009, 12:20:37
Ort: Kristinehamn

Måttproblem Fusion360

Inlägg av SeniorLemuren »

Jag ritar ett objekt med t.ex en urfräsning i och gör en pocketoperation som jag sedan fräser och upptäcker att jag angivit fel diameter på urfräsningen. Jag går då tillbaka till Design och editerar diametern på objektet. Går sedan in i Manufacture dubbellickar på Pocket1 avmarkerar och återmarkerar urfräsningen som nu har sitt nya större mått. när jag sedan fräser igen så är det gamla måttet fortfarande gällande. För att få det nya måttet att gälla så måste jag deleta pocket1 helt och programmera en helt ny pocketoperation. Den hamna då sist i listan med de olika operationerna jag har programmerat.

Hur gör man för att den första pocketoperationen skall ta det nya måttvärdet?
pocket.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Formax51
Inlägg: 75
Blev medlem: 30 april 2013, 18:56:19
Ort: Umeå

Re: Måttproblem Fusion360

Inlägg av Formax51 »

ctrl + g uppdaterar operationen (eller samtliga operationer under den aktuella setup:en) ... sedan får man köra post process igen.. om det nu är exporterad G-code som behövs
Användarvisningsbild
Wirewrap
EF Sponsor
Inlägg: 310
Blev medlem: 27 januari 2016, 19:29:14
Ort: Södertälje

Re: Måttproblem Fusion360

Inlägg av Wirewrap »

Om man vill ändra ordningen på deloperationerna i en setup så fungerar drag och släpp med musen i BROWSERfönstret.

Nåt som jag har bränt mig på några gånger är att Setup måste vara valt före postgenerering.
Är enbart en underoperation highlightad så genereras G-kod bara för den operationen.
Skriv svar