Efter testkört mitt styrkort med motorerna så kände jag att jag måste snygga till kablage lite. Men på z-axeln lyckades jag förväxla 2 kablar till stegmotorerna så när jag testkörde, ryckte det till sedan inget mer.

Motorn hummar svagt när jag stegar motorn.
När jag mäter spänningen över plintarna 1-4 utan motorer så växlar spänningen mellan -24, 0 och 24v när jag stegar fram. Den beter sig som dom gör till dom andra axlarna.
Men om jag lägger till motor så växlar det fortfarande mellan -24, 0, 24v när jag stegar fram på z-axeln.
Detta gäller inte när jag testar samma sak med x eller y axeln. Då lägger sig spänningen på -2.5, 0, 2.5v så då antar jag att det går ström genom motorerna.
Jag funderade om jag skulle kunna skarva med ett sådant här kort som ska styra en ensam axel: Men det kanske inte fungerar om inte z-porten inte släpper genom någon ström?!
Som ni märker är jag lite begränsad i elektronik, men jag skulle inte vara bang för att löda bort komponenter och dit med nya...bara träna lite mer lödning först bara och skaffa starkare läsglasögon.