styrning?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
anton
Inlägg: 394
Blev medlem: 9 november 2003, 13:12:31

Inlägg av anton »

Jo ja skulle hemskt gärna vilja lära mig mera om PIC kretsar..men exakt vad har man för nytta med en programmerare,lr rättare sagt vad gör man med den? och är den svår att bygga? vilka delar behövs till en sån?
Användarvisningsbild
NSR_Martin
Inlägg: 358
Blev medlem: 30 november 2003, 13:37:31
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av NSR_Martin »

Om du vill lära dig mer om el, både digital o analog, skulle jag ge dig ett tips som jag fick här på forumet...

Hyr bokserien "Elektronik för alla", finns 8 (?) delar... lånade 2-8, 1an kommer på måndag, ska sitcka ner o hämta den då... har läst lite härovar i tvåan, det visadesig att man måste nästan ha läst 1an innan, så jag får vänta på den...

Men böckerna värkar kanon! jag läste lite om kondensatorn, bara för o se hur dom beskriver saker, o det var lätt o förstå, dom beskrev tydligt o bra hur den funkade o vad man har den till...

Så det är ett hett tips, låna dom böckerna, det kostar ju inget! (finns alltså på stadsbiblioteket...)
anton
Inlägg: 394
Blev medlem: 9 november 2003, 13:12:31

Inlägg av anton »

Okej..tackar för tipset..ska ta o kika om dom finns här i sundsvall också.. lr om man kan köpa dom på internet!
Användarvisningsbild
rickeboy
Inlägg: 678
Blev medlem: 13 augusti 2003, 09:12:17
Ort: Göteborg / Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av rickeboy »

anton>> Du måste ha en programmerare för att överhuvudtaget ha användning för PIC kretsarna du använder... du programmerar nämligen dem lämpligast genom datorn... t ex i assembler eller i C eller Basic... du måste programmera dem för att dem ska göra det du vill att dem ska göra... LÄS IN DIG PÅ ÄMNET... snoka runt i forumet!

//Rille
anton
Inlägg: 394
Blev medlem: 9 november 2003, 13:12:31

Inlägg av anton »

okej ..
Skriv svar