Svenska ElektronikForumet
https://elektronikforumet.com/forum/

Vart köper man fräsämnen typ aluminium, plast osv?
https://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=66378

Författare:  Rondavouz [ 17.09 2013-06-06 ]
Inläggsrubrik:  Vart köper man fräsämnen typ aluminium, plast osv?

Finns det någon bra site som säljer typ aluminium billet/stång utan att man behöver köpa tillräckligt för att bygga ett nytt world trade center, typ?
Även siter som säljer andra fräsämnen som plaset osv önskas.
Köper nästan allt från Kina jag, men det e svårt på denna front därifrån...
Tackar

Författare:  ensten [ 17.13 2013-06-06 ]
Inläggsrubrik:  Re: Vart köper man fräsämnen typ aluminium, plast osv?

Maskindelen.se http://www.maskindelen.se

Författare:  Glenn [ 23.13 2013-06-06 ]

ironbill.se ska väl vara bra också, har inte köpt där själv dock.

Författare:  NeoTech [ 16.35 2013-06-09 ]

Ironbill svarar sällan ens på mail förfrågningar. Så inte ett ställe ja skulle våga beställa ifrån.

Författare:  LaRdA [ 16.58 2013-06-09 ]

Jag har iallafall tidigare beställt därifrån ett flertal gånger utan problem, men det kanske har ändrats?

Författare:  ghost_rider [ 19.49 2013-06-09 ]

Jag har handlat hos ironbill ett flertal gånger. De har till o med ringt upp o frågat hur jag vill ha bitarna kapade, kan bara säga bra service!
Dock har jag slutat handla där pga att de inte har rätt legering jag använder.

Författare:  AndLi [ 20.01 2013-06-09 ]

Annars kan man ju vara lite äventyrlig och prova http://www.metall-kunststoffhandel.de/

viewtopic.php?f=5&t=49581

De har dock blivit typ 100% dyrare sen den tråden..

Författare:  swapper [ 22.43 2013-06-09 ]

Jag beställde från http://www.metall-kunststoffhandel.de/
Helt OK pris på materialet men frakten blir det som gör det mindre vettigt då det var halva kostnaden.
Fina planslipade bitar.

Kan rekommendera ett besök på en skrot, när man väl hittar något så blir det billigt.
köpte 20kg 25mm alu för 20kr/kg på http://www.basmetal.se/
Även köpt 10mm alu skiva på en annan skrot för liknande pengar.
För enklare prylar så fungerar faktiskt durkplåt i aluminium ganska bra och brukar finnas på skrotar.

Författare:  jihe [ 08.09 2013-06-10 ]

Brukar inte durkplåt vara i sån där mjuk legering som bara klibbar fast på verktygen?

Författare:  Walle [ 08.24 2013-06-10 ]

Den durkplåt jag har fräst har varit en hårdare legering än den 4- och 5-mm-plåt jag har fräst. Dålig bockbarhet, men skär fint.

Författare:  Bug_x [ 19.49 2013-06-11 ]

Har också bara bra erfarenhet av ironbill (lite dyr kanske men bra service!)

Men hos diverse skrotar kan man ibland göra grymma klipp! Har flera stora block aluminium och magnesium hemma som bara väntar på att bli något vettigt.

Stockholm:
Söderströms järn och metall kan ibland ha bra grejer inne, värd ett besök (säljer endast aluminium, rostfritt, koppar, mässing/brons som skrot)

Kolbäck:
Sen finns det skroten i kolbäck. Den är kungligt. Stor och utomhus och allt är till salu! Mycket stål och sånt där!

Eller så gör du en efterlyssning här, ibland något som har på lager!

Författare:  DW [ 20.39 2013-06-11 ]

Rondavouz
Om du lägger in i vilken stad du bor under ditt nick så underlättar det för de som vill hjälpa till med lokala skrotar osv :)

Ironbill
-jag har handlat där förut utan problem men som alla som vill tjäna pengar så när man är lite mer känd så ökar priserna.
Jag är inte beredd att betala totalsumman 363.25:- inkl straff avgift på 80kr + skickat i brev för en Gängtapp UNF 1/2"-20 botten.
När jag kan köpa en ny HSSE från ebay som kom idag i lådan för 112kr.

Författare:  Rondavouz [ 20.45 2013-06-11 ]

Ah, tänkte jag ej på. Västerås
finns jag i.
Tack för alla förslag såhär långt, men om man behöver en aluminium billet, ca 150x150 eller större, vad gör man då?

Författare:  DW [ 20.54 2013-06-11 ]

I övre högra hörnet finns kontrollpanelen, välj profil, där kan du redigera din adress mm. Då får du med Västerås under ditt "Nick name"
som de flesta har, dock inget krav men trevligt för oss som bryr sej :)

Författare:  DW [ 21.02 2013-06-11 ]

Ta en titt på mekaniska verkstäder i västerås:

Denna jättefirman har säker allt du behöver.
http://www.sjolanders.com/

http://www.emausmek.se/

Även mindre brukar inte vara omöjliga att få köpa av. Här i Borås handlar jag av ett större företag inom rostfritt
och även vid småinköp som för 300 spänn så får jag ett välkommen tillbaka :tumupp:
som jag dessutom faktureras!

Författare:  AndLi [ 21.14 2013-06-11 ]

Men om du bor i Västerås har du ju inte så långt till Kolbäck, http://www.kolbacksatervinning.com/
Går att åka dit och strosa runt bland det skrot de fått in och se om man hittar något man vill köpa.

Författare:  Uttis [ 04.30 2013-06-12 ]

Jag kan säga det att alu 150x150 har jag aldrig hittat där, diverse kapspill av profiler gamla fälgar, små korta rör mm har dom dock. Stål finns det lite balk, lite plåt och endel nya fyrkantsrör som legat där dom senaste åren.

Dom hade rundstång för länge sen som jag köpte, har inte kommit in nått mer sen dess men man kan ju ha tur men det känns som en onödig resa.

Plast har jag aldrig hittat där.

Det tipsades om en ny säljare i Västerås för ett tag sen som sålde smått kan dock inte komma på vad företaget hette men det kanske nån annan kan.

Författare:  X-IL [ 06.35 2013-06-12 ]

Jag har hittat fina bitar i Kolbäck ibland, men då var jag också där minst en gång i veckan ett tag. Just nu känns det som att det inte kommit in "ämnen" på ett bra tag, men tidigare har jag köpt mycket 100x10, 20x150-remsor i olika längder. Även köpt en hel del svarvämnen. Dock kan man få gräva lite ibland för att hitta nåt bra, och ibland finns det inte alls.

Imero i Västerås säljer fint aluminium även till privatpersoner (kontant), men då kostar det bra mycket mer än 25kr/kg(som det kostar i kolbäck) också.

Så har du möjlighet åk dit och kika, men räkna inte med att du hittar fint kapade polerade 150x150x?-bitar. Nästan allt mitt material som är köpt har jag köpt därifrån, och en hel del verktyg och kabel också. Fasen, nu blev jag ju sugen att åka förbi i eftermiddag på väg hem från jobbet(jobb i Västerås, bor i Hallstahammar), jag som inte ens har nåt behov.

Uttis, var det du som köpte alu-rundstången dia 150? Den kollade jag på många gånger, jag har även sett en likadan eller liknande gå till återvinning, ångrar mig bittert, hade kunnat sälja den bra mycket dyrare uppkapad.

EDIT: Jag har faktiskt köpt plast där också, men då handlar det om bitar som suttit som skydd på utrustning som skrotats.

Författare:  AndLi [ 07.41 2013-06-12 ]

Kan ha varit jag...

Jag har köpt 2 st bitar som är typ 150mm i diameter, totalt nog +50 cm.. Fanns en bit till på 50cm.
och sen 5 m 50x50 .. Men det var var nästan 2 år sen nu, står fortfarande orörda i garaget :)

Tanken var att det skulle bli en kropp till en sjöuggla... Men först måste jag kunna kapa biten för att få in den i fräsen :D

Författare:  X-IL [ 07.50 2013-06-12 ]

AndLi, jag tror du köpte den som jag trodde gick till återvinning då. Det var nog i samma veva som jag vet att du skulle dit också nu när jag tänker på det. Den bit jag tror Uttis köpt låg bakom "plåtladan" i eller under ett pallställ.

Författare:  X-IL [ 14.09 2013-06-12 ]

Till trådskaparen: kontakta mig per PM om du vill ha 300x350x10 alubitar med lite hål i, är nog inga problem att få ut t ex 150x150 ur dem. Jag levererar isf in till Mimerstaden i Västerås dagtid vardagar utan extra kostnad. 100kr/st
Bilaga:
ImageUploadedByTapatalk1371042462.848263.jpg
inte detta en köptråd men jag tänkte ändå erbjuda mig.

Författare:  Uttis [ 16.31 2013-06-12 ]

X-IL skrev:
Uttis, var det du som köpte alu-rundstången dia 150? Den kollade jag på många gånger, jag har även sett en likadan eller liknande gå till återvinning, ångrar mig bittert, hade kunnat sälja den bra mycket dyrare uppkapad.

Ja det kan hända köpte endel rundstång där en vända när det fanns och den minsta var nog 150mm.

Det var nog Imero jag tänkte på men jag vill minnas att det var utskrivet att dom sålde småbitar.

Författare:  bellasoda [ 14.08 2013-06-14 ]

Det finns en verkstadsförening i Västerås som går under namnet 'ABB Free Innovators' där man kan bli medlem för 150 kr per år. ABB-anställda eller före detta sådana har förtur men vanliga dödliga brukar också få komma in. Där brukar det finnas en del ämnen att ta av gratis. :) Mycket rostfritt, alu och koppar, men väldigt lite vanligt stål.

http://www.afi-vasteras.se/

Författare:  mruf [ 08.39 2013-07-02 ]

Är det någon som har någon koll på om det finns någon mer återvinning som säljer järn/aluminium runt Örebro/Motala?

Annars verkar det som det är http://www.kolbacksatervinning.com/ som gäller då.
Är det smidigt och handla där? Dom har inget emot privatpersoner som kommer och inte ska ha ett par hundra kilo? :humm:

Författare:  AndLi [ 12.11 2013-07-02 ]

kolbäck är helt hopplösa mot privatpersoner, de kräver att man kommer i målad firmabil :D (Allt för att det ska finnas lite kvar till mig att plocka...)

Eller så är de väldigt smidiga och trevliga, och har mycket sannolikt inga som helst minimum gränser. Kolbäck är mina favoriter, tur att de ligger så långt bort !! :D

Författare:  NeoTech [ 14.52 2013-07-02 ]

Ja jag håller med kolbäck är hemska.. *host host stay away from my goldmine! * ;DDD

Författare:  tompas11 [ 19.21 2013-07-02 ]

Ja det är ingen idè att åka till Kolbäck, de har mest förvridna metalldelar som de ska ha hutlöst betalt för. :badgrin: Totalt oanvändbara för vidare bearbetning. :wink:

Författare:  X-IL [ 09.24 2013-07-03 ]

Det är inga som helst problem att handla som privatperson, men eftersom vi r några stycken som redan hittat dem och vill ha dem för oss själva så säger vi att de tar minimipris 60 000kr och en njure.

Nej men allvarligt, stora mängder "fint" material kan vara svårt att hitta, men smått och gott finns det.

Författare:  Rondavouz [ 14.22 2013-07-03 ]

Får ta en tripp dit nästa vecka när Raggarfesten här är över... Just nu är man inte direkt sugen på att ta bilen någestans...

Författare:  X-IL [ 21.00 2013-07-06 ]

Jag har bitarna från bilden till salu fortfarande om du är intresserad.

Författare:  mruf [ 21.12 2013-07-06 ]

Tar mig nog också en tripp bortåt västerås nästa vecka ser om det finns något.
Hur brukar ni göra när ni handlar där blir ju ett par kilo att bära om man köper stål :roll: ?
Tar dom bara kontanter eller kort också?

Författare:  tompas11 [ 21.29 2013-07-06 ]

Ett par kilo??
Sist jag var där så blev det närmare 30kg.

Författare:  mruf [ 21.51 2013-07-06 ]

Jo 30kg stål är inte så mycket om man skulle råka springa på ett par fina fräsbitar och några andra stänger av olika slag.
Därför jag undrade.

När man inte bor så jätte nära vill man ju köpa det man hittar lite.

Författare:  Uttis [ 21.53 2013-07-06 ]

mruf skrev:
Tar mig nog också en tripp bortåt västerås nästa vecka ser om det finns något.
Hur brukar ni göra när ni handlar där blir ju ett par kilo att bära om man köper stål :roll: ?
Tar dom bara kontanter eller kort också?

Dom tar både kontanter och kort, dela gärna med dig av dina erfarenheter av "goldminen" sen :)

Författare:  Tagga123 [ 20.39 2019-05-22 ]

Materialexperten.se brukar ha en hel del bra att ha bitar. Där finns en fyndhörna där som har väldigt bra priser på bitar som blivit över som ändå ska slängas
Svarar snabbt på frågor också och känns seriöst.

Författare:  stenD [ 21.44 2019-05-22 ]

Ett inlägg och firman startad 2019 hmmm.... :)

Författare:  Uttis [ 21.51 2019-05-22 ]

Och ingen som varit vid "goldminen" än? :)

Författare:  X-IL [ 06.32 2019-05-23 ]

Uttis>>> Kolbäck är mer eller mindre värdelöst nu då man inte längre får plocka och köpa. Det finns lite rör osv men annars är det dött, har väl lyckats handla nån småpryl men annars har de varit dåligt i flera år redan tyvärr.

Författare:  Glenn [ 09.46 2019-05-23 ]

stenD skrev:
Ett inlägg och firman startad 2019 hmmm.... :)

Alltid bra med tips, men det är lite misstänkt när nyregistrerade användare tipsar om företag det första dom gör..

Författare:  säter [ 09.49 2019-05-23 ]

Dessutom inte återkopplar i tråden. :tumner:

Författare:  mankan [ 10.53 2019-05-23 ]

Oavsett om Tagga123 är partiskt eller inte så är ju tipset värdefullt. Och om Tagga123 är inblandad så kan det ju vara ett plus att det finns en kontaktperson på EF.

Och tumme ner pga utebliven återkoppling från Säter mindre än ett dygn efter inläggen är förhastat i min mening.

Författare:  Glenn [ 11.01 2019-05-23 ]

Jag tyckte att det verkade finnas en del bra grejer, speciellt i fyndhörnan, MEN det är alltid alltid en varningsflagga när en nyregistrerad användare börjar med att ge tips om inköpsställen.

Denna har ju tex ett väldigt bra pris:

https://materialexperten.se/fynd/alumin ... plattstang

Författare:  Tagga123 [ 13.32 2019-05-23 ]

Nej, jag jag sitter inte på två stolar. Jag letade efter bitar och halkade in på forumet och såg att ironbill var omnämnt, likaså maskindelen. Men forumet kanske inte är till för att ge tips...

Författare:  tecno [ 14.07 2019-05-23 ]

Tipsa på du Tagga123, välkommen till forumet.

Författare:  Tagga123 [ 14.13 2019-05-23 ]

Tack tack. Jag kommer säkert trivas. Gillar den "gamla" känslan på hemsidan. och smileysarna är ett + :rofl :tumupp:

Författare:  mankan [ 15.45 2019-05-24 ]

Beställde några alu-fräsämnen som nämndes ovan igår. Fick även snabb och bra service igår när jag ändrade min beställning också.
Idag hämtade jag ut ett tungt paket på lokala utlämningsstället. Alla ämnen var minst 320mm långa och ett var över 330mm.

Kan inte annat än att rekommendera https://materialexperten.se.

Författare:  Glenn [ 16.06 2019-05-24 ]

mankan: du menar dom jag länkade till ?

rätt sugen på att beställa tre sådana jag med.

Jag antar att SS4212 (AW-6082) är bra att fräsa i ?

Författare:  mankan [ 16.13 2019-05-24 ]

Japp, Glenn de du länkade till. Noterade att det nu fler varianter av fräsämnen.

Fräsbarhet: Antar det, min fräs är inte klar ännu.

Författare:  Glenn [ 16.35 2019-05-24 ]

Ja jäklar, både POM och mässing också.. och fler storlekar alu.

..Nu blev det svårare att välja..

Författare:  Bonehead [ 16.56 2019-05-24 ]

Jag råkade beställa lite gott och blandad, återkommer med recension när jag får grejjerna. :D

Författare:  Glenn [ 17.26 2019-05-24 ]

Nu har jag också beställt.

Mest alu, men lite mässing och POM också.

Författare:  Glenn [ 22.57 2019-05-24 ]

Jag la beställningen ca 18:30, ett par timmar senare får jag ett mail om att grejerna är packade och transportanmälda.. :tumupp:

Författare:  Tagga123 [ 17.11 2019-05-26 ]

Då var tipset lite värdefullt ändå trots misstankarna :D

Författare:  cahlfors [ 19.49 2019-05-26 ]

Ja, det verkar ju vara rena köpruschen här! :)

Jag har annars varit glad att Metalldelen finns, för att man överhuvudtaget FÅR köpa de längder man vill ha och inte tvingas ta de i övrigt obligatoriska sexmeterslängderna, som ju inte är något vidare för oss hobbyister.

Författare:  Glenn [ 07.12 2019-05-27 ]

Tagga123 skrev:

Det var ju egentligen inte det som var problemet, problemet är mest att det är en STOR rödflagga på att posta "tips" på var man kan köpa saker
det första man gör, gissningsvis är väl åtminstonde 9 av 10 som gör så spammare.

Men jag tycker shopen verkar väldigt trevlig, jag UTGÅR från att jag får grejerna, får jag inte det blir jag less och gnäller här ;)

Men man får ju hänga med, jag ser att grejer kommer upp och försvinner snabbt igen, antar att det bara finns enstaka exemplar av det mesta,
jag köpte ju tex ett POM-block och två mässings"tärningar", de försvann direkt från shopen.

Författare:  säter [ 07.35 2019-05-27 ]

Tagga123 skrev:
Helt klart.
Men som Glenn skriver, så blir man misstänksam mot dylika inlägg när det är det första man gör.

Jag upprepar det jag skrivit många gånger tidigare.
Startar man en tråd på detta forum måste man vara på tårna.
Efter en halv dag har annars spekulationerna dragit iväg.

Författare:  tecno [ 09.19 2019-05-27 ]

Ni som handlat, berätta om ni kan se nåt organisations nummer på era kvitton. Kan inte hitta nåt på hemsidan.

Författare:  säter [ 09.34 2019-05-27 ]

Det verkar ju lite konstigt. :humm:

Författare:  Tagga123 [ 09.48 2019-05-27 ]

Organisationsnummer står på fakturan och innehar F-skatt :tumupp:

Det finns en anledning till att dom kallar den för "fynd". Om du handlar i en klädbutik på deras fyndhörnor är det nog så även där att det oftast inte finns så mycket på lager utöver det som är framlagt.

Författare:  Tagga123 [ 09.53 2019-05-27 ]

Fel av mig, stod inte alls på min faktura...men det finns ju när man söker på alla bolag :idea:

Författare:  tecno [ 10.35 2019-05-27 ]

Nystartat företag, HB och inte anger dessa data är inte rätt :tumner:

Författare:  Glenn [ 10.42 2019-05-27 ]

Tagga123 skrev:
Det finns en anledning till att dom kallar den för "fynd". Om du handlar i en klädbutik på deras fyndhörnor är det nog så även där att det oftast inte finns så mycket på lager utöver det som är framlagt.

Nä, det är inget konstigt i sej, jag menade bara att om man vill hitta riktiga fynd så får man nog kolla sidan OFTA, för dom försvinner fort och ersätts med annat.

F-skatt är väl f.ö ointressant när man bara köper prylar, det är väl först när man köper tjänster det är relevant ?

Organoisationsnummer bör ju framgå däremot.

Författare:  Tagga123 [ 10.50 2019-05-27 ]

Hittade iof org-nummer under kontakt. Men kanske bör så med under köpvillkoren också.

Kanske är just därför allt inte är som det ska än, just för att det är nystartat? :tumupp:

Författare:  Tagga123 [ 10.56 2019-05-27 ]

Glenn skrev:
Tagga123 skrev:

Nä, det är inget konstigt i sej, jag menade bara att om man vill hitta riktiga fynd så får man nog kolla sidan OFTA, för dom försvinner fort och ersätts med annat.

F-skatt är väl f.ö ointressant när man bara köper prylar, det är väl först när man köper tjänster det är relevant ?

Organoisationsnummer bör ju framgå däremot.

Jo det får man nog vara. man får väl passa på :)
F-skatt: jo, det är sant kanske, men det borde väl tyda lite på att företaget är okej.

Författare:  tecno [ 11.01 2019-05-27 ]

Vad är det som säger att de har F eller A skatt, är de ens momsregistrerade? Bara ett org:nr säger inget!

Författare:  Tagga123 [ 11.10 2019-05-27 ]

Fakturan säger F-skatt..även om man googlar och kollar upp företaget.

Slutsatsen är helt enkelt att företaget är helt okej att beställa ifrån. Dessutom får man betala med faktura=ingen risk. Så lite konstigt är det att ni påstår att materialexperten inte är att lita på kan man ju tycka?

Jag har beställt lite saker där och har fått mina grejer dagen efter beställning oftast, samt faktura på till min mail. Aldrig några problem.

Ni kan ju alltid maila dom och fråga om firman innan beställning om ni är osäkra :wink:

Författare:  tecno [ 11.15 2019-05-27 ]

Citera:
Fel av mig, stod inte alls på min faktura

Hur ska du ha det? :wink:

Ingen har påstått nåt utan bara undrat hur det står till.

Författare:  Tagga123 [ 11.18 2019-05-27 ]

Nej jag läste det på Alla bolag. Inte på fakturan :) - så ska jag ha det. På fakturan står bara F-skatt

Författare:  tecno [ 11.24 2019-05-27 ]

Citera:
På fakturan står bara F-skatt

Och det är detta som är fel, det ska även finnas Org:nr på fakturan.

Författare:  Tagga123 [ 11.28 2019-05-27 ]

Jaha var det det som var grejen..jag trodde att ni menar att företaget inte är att lita på. Det går ju att påpeka detta för den som orkar maila dom :)

Författare:  Glenn [ 11.49 2019-05-27 ]

Glenn skrev:
Jag la beställningen ca 18:30, ett par timmar senare får jag ett mail om att grejerna är packade och transportanmälda.. :tumupp:

Dock så är paketet bara transportanmält fortfarande, men men jag kan acceptera n¨gra dagars leveranstid så jag klagar inte.

Ganska våghalsigt att låta nya kunder betala via faktura i ett nytt företag dock, hade det varit jag hade jag sett till att hantera direktbetalningar av privatpersoner och kanske låtit aktiebolag handla mot faktura.

Författare:  Tagga123 [ 12.07 2019-05-27 ]

Då får du hålla tummarna för att det dyker upp!

Ja, det hade jag med. Dock är man ju fortfarande betalningsskyldig och man vill ju inte ha inkasso och dylikt på sig. Men vad vet jag. Skönt att det finns några som är godtrogna iaf.

Författare:  säter [ 12.33 2019-05-27 ]

Tagga123 skrev:
Hittade iof org-nummer under kontakt.
Jag hittar inget som heter "kontakt".

Författare:  Glenn [ 12.37 2019-05-27 ]

https://materialexperten.se/contact

Men jag letade också ett tag innan jag hittade den.

Författare:  säter [ 12.45 2019-05-27 ]

Ja, där står ju alla uppgifter.
Då är det säkert ok.

Författare:  Glenn [ 09.42 2019-05-28 ]

Nu kom fakturan via mail, det står att dom har F-skatt och VAT-nummer men mycket riktigt inte orgnummer.

Däremot verkar DHL sitta och hålla på mitt paket, det är mottaget men har inte rört på sig.

Författare:  anrhm [ 10.05 2019-05-28 ]

Om du tar VAT-numret, tar bort SE i början och 01 i slutet så har du organisationsnumret kvar.

Författare:  Tagga123 [ 13.34 2019-05-28 ]

Man kan få hämta ut utan att vänta på att dom skickar en avi om man har spårningsnumret. Det har jag gjort en gång iaf! Men det var på den tiden man fick en post-avi

Författare:  Glenn [ 13.46 2019-05-28 ]

Jag fick just ett SMS att paketet finns hos min lokala ica, tänkte svänge förbi och hämta det på väg hem sen.

Författare:  säter [ 15.21 2019-05-28 ]

Det där låter ju positivt. :tumupp:

Författare:  Tagga123 [ 19.09 2019-05-28 ]

Gick det bra?

Författare:  Lasp [ 19.19 2019-05-28 ]

Jag har också haft en mycket positiv och snabb kontakt med dem i mitt försök att finna en lämplig räl 3 x 8 mm med 2 i liv.
Så får vi se vad det slutar.

Författare:  jihe [ 20.49 2019-05-28 ]

Jag har också lagt en beställning. Trevligt med spillbitsförsäljningen, och frakten blev ju rimlig.

Författare:  Glenn [ 06.30 2019-05-29 ]

Hämtade grejerna igår, har inte kontrollmätt dom men dom var nog rätt storlekar skulle jag tro.

Helt okej packat och fina bitar.

Så jag är nöjd. Bra priser, rimlig frakt, snabb leverans, bra packat.

Alubitarna var betydligt större än jag hade tänkt mej dock, måste ha tänkt fel med måtten, men det är ju knappast en nackdel.

Absolut bästa "fyndet" var ju just dom där 70x50x300mm alubitarna, så stora bitar brukar kosta mycket om man väl hittar dom, 159:- är ju att betrakta som just ett fynd.

POM-klossen gillar jag med, POM brukar vara riktigt fint att fräsa i och jag har bara mindre bitar, mest tunna sen innan.

Författare:  Bonehead [ 09.45 2019-05-29 ]

Hämtade ut mitt igår, bra förpackat och rejäla fina bitar. Skulle definitivt rekommendera.

Författare:  albyl [ 21.06 2019-05-29 ]

La en beställning jag å. Hämtade ut idag, fina bitar, bra paketerat. :tumupp:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme