DSCN5571.JPG
Det var en del strul med axlar som gick trögt vilket berodde på att någon hos den förra ägaren hade dragit åt justeringarna för de koniska rullagerna stenhårt. Lite strul med oljepumpen. En massa oljeläckor som nu är provisoriskt tätade. Lamellskivorna för backen kärvar i splines. Jag ska lyfta på växellådan igen lite senare i höst men annars så är jag är nöjd för nu låter den inte som en stenkross.Pyssel och myssel med Munktells svarven
Re: Pyssel och myssel med Munktells svarven
It's alive, IT'S ALIVE
Det var en del strul med axlar som gick trögt vilket berodde på att någon hos den förra ägaren hade dragit åt justeringarna för de koniska rullagerna stenhårt. Lite strul med oljepumpen. En massa oljeläckor som nu är provisoriskt tätade. Lamellskivorna för backen kärvar i splines. Jag ska lyfta på växellådan igen lite senare i höst men annars så är jag är nöjd för nu låter den inte som en stenkross.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av BEEP 15 juli 2016, 02:40:45, redigerad totalt 2 gånger.
Re: Pyssel och myssel med Munktells svarven
Byte ut lampglaset till ett riktigt synglas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Pyssel och myssel med Munktells svarven
Underbart jobb! Mycket kul att se.
Har nyligen köpt mig själv en Munktell C35. Undrar om det är någon som vet vad det är för gänga på "spindel axeln" (den som håller fast "chuck skivan")
Mvh Magnus Nygren
Har nyligen köpt mig själv en Munktell C35. Undrar om det är någon som vet vad det är för gänga på "spindel axeln" (den som håller fast "chuck skivan")
Mvh Magnus Nygren