Jula borr/fräs som CNC ??

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Borken
Inlägg: 161
Blev medlem: 6 augusti 2008, 15:04:41
Ort: Falkenberg

Inlägg av Borken »

Har bilderna i den här tråden avlidit? Synd i så fall.

/B
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Inlägg av PeterH »

Det är många bilder i många trådar som dör eftersom (tror jag) vi inte får till någon bilduppladdningsfunktion i forumet...
ove
Inlägg: 160
Blev medlem: 19 januari 2008, 10:54:14
Ort: Skellefteå

Inlägg av ove »

Det är pici.se som inte fungerar av någon anledning.

Men om du ändrar tex http://pici.se/pictures/hknLWZdWK.jpg till till http://static.pici.se/pictures/hknLWZdWK.jpg så kan du se bilden.

Jag vet ingenting om vem som driver pici.se och varför den inte fungerar.

Jag funderar på att flytta alla mina bilder till photobucket.com men det är väldigt mycket reklam där... finns det något bättre ställe?
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Inlägg av PeterH »

Ja, det finns bättre alternativ, mycket bättre... Ett eget webbhotell för 12:- per månad eller mindre! (exempelvis one.com)

/PeterH
ove
Inlägg: 160
Blev medlem: 19 januari 2008, 10:54:14
Ort: Skellefteå

Inlägg av ove »

Men om jag skulle tröttna på detta och slutar betala tex 12:- per månad så försvinner bilderna... Jag är inte säker på om och när photobucket.com tar bort bilder.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8614
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Inlägg av PeterH »

Tja, om du skulle tröttna på att ha 3GB utrymme, fri trafik om du väljer att lägga upp en hemsida (för dina projekt eller annat) och om du tröttnar på att ha en mejltjänst fri från spam för 12:- per månad så har du troligtvis slutat med datorer helt och då spelar det ju ingen roll...

Du kan ju om du tröttnar på just one.com bara flytta dina bilder till ett nytt hotell (din .se adress har du ju kvar i alla fall om du vill och då blir det exakt samma adress till både bilder, mejl och hemsida).

/PeterH
ove
Inlägg: 160
Blev medlem: 19 januari 2008, 10:54:14
Ort: Skellefteå

Inlägg av ove »

Det är inte så troligt att man skulle tröttna på det men man kan "gå in i väggen" eller råka ut för någon olycka... Den bästa lösningen vore att lagra bilderna på samma ställe som forumet men det har diskuterats tidigare.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Inlägg: 6380
Blev medlem: 20 januari 2006, 01:53:33
Ort: Stockholms utkant
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Vadå? Du har ju originalbilderna på din egen burk där hemma hos dig. Det är bara kopior som ligger på nåt hotell å glassar sig.

Det verkar ju lite pucko att först fota, sen ta in dom i burken hemma, sen flytta över dom till hotellet, och sen ta bort dom från hemmaburken, eller hur. :roll:
Användarvisningsbild
lilluffe
Inlägg: 321
Blev medlem: 24 februari 2008, 02:22:33
Ort: Kumla

Inlägg av lilluffe »

Har varit i stockholm och jobbat hela veckan så jag har ej kunnat ändra något i denna länk.

Jag tänkte först lägga över bilderna till photobucket men vad händer om dom strular som pici dom också. Då måste man väl göra om bildlänkarna igen.

Jag har en plats på passagen som jag nog lägger mina bilder på, passagen har väl aldrig strulat vad jag vet. :D
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29985
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Det går väl inte att direktlänka till bilder på passagen?
Användarvisningsbild
ABBE9607
Inlägg: 98
Blev medlem: 31 januari 2008, 18:39:36
Skype: albin.backman
Ort: Härnösand

Inlägg av ABBE9607 »

Det går att direktlänka från spray :D
Bild

Men inte från spray :(
Bild
Senast redigerad av ABBE9607 7 augusti 2008, 23:01:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Inte från passagen menar du? :D
Användarvisningsbild
Bosen
Inlägg: 1753
Blev medlem: 18 juli 2005, 10:56:31
Ort: Karl Gustav, Varberg
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

Har man telia som leverantör så har man automatiskt hemsideplats... jag misstänker att det är liknande med andra operatörer. Något som hadde varit smidigt är om någon skulle kunna knåpa ihop ett ftp-prog som gör miniatyr av bilden och automatiskt laddar upp bilden till servern och skriver ut adressen till både miniatyr och orginalstorlek så man bara kan klistra in det i forumet. Men nu börjar d bli ganska OT! :D
Användarvisningsbild
lilluffe
Inlägg: 321
Blev medlem: 24 februari 2008, 02:22:33
Ort: Kumla

Inlägg av lilluffe »

Tydligen fungerar det inte att länka från passagen, ska kolla upp det mera om jag kan hitta något.
Spray och passagen har tydligen gått ihop.
Jag har några hemsidor på spray också men det strular där också, dom håller tydligen på att flytta spray till någon ny plats fortfarande.

Jag får nog använda photobucket så länge i alla fall.
bearing
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2 mars 2006, 01:01:45
Ort: Ängelholm

Inlägg av bearing »

Jag har också märkt att det inte går från passagen. Förut gick det ibland, dvs om man uppdaterade EF-tråden dök bilden upp då och då.

Att det inte går för ABBE9607 beror dock på att han glömt http://.
Skriv svar