Nybörjarfråga Creality Ender-3

Allt som rör 3D-skrivare.
hummel
Inlägg: 2259
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Nybörjarfråga Creality Ender-3

Inlägg av hummel »

Vill minnas att studentversionen enbart finns på autodesks amerikanska sida. Man kan välja valfri skola, som livets hårda eller vad du vill.
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23588
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Nybörjarfråga Creality Ender-3

Inlägg av Henry »

Men sedan kräver de väl nåt studentnummer eller vad det är och har man det så är det fritt fram och om inte så är det stopp.
Glenn skrev:
Henry skrev:OFT: När jag skulle pröva det för några år sedan så fick jag inte ladda ner det då jag inte var student eller vad det var, men nu kunde jag ladda ner något. Fick dock ett mail om att det var 30 dagars trial så jag hänger inte med riktigt, hur får man tag på obegränsad version?
Det finns en studentversion, och en hobbyistversion, den senare får man genom att man installerar trial-versionen, och efter 30 dagar blinkar det uppe i högra hörner, man klickar där och fyller i formuläret och anger att man är hobbyist och inte tänker tjäna pengar på produkten, då får man en hobbyist-licens som gäller ett år.

När det gått ett år så kommer samma ruta som efter 30 dagar upp och man måste fylla i allt igen, och då får man ett år till osv.

Även om jag helst slipepr använda windows så.. Fusion360 är ett grymt program. Önskar jag hade tid att lära mej det riktigt bra, dessutom tycker jag det är helt rätt att ha kraftfulla produkter och prissätta dom efter huruvida man profiterar på produkten eller ej, det borde flera företag ta efter.
Ok det där visste jag inte och Autodesk verkar inte direkt vara intresserade av att nämna det överallt heller, då vet jag tackar för det.
hummel
Inlägg: 2259
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: Nybörjarfråga Creality Ender-3

Inlägg av hummel »

Inget studentnummer krävs, du kan skriva EF-skolan eller precis vad som helst!
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23588
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Nybörjarfråga Creality Ender-3

Inlägg av Henry »

Jag vet att det var något välkänt program som krävde ens studentnummer eller vad det heter, men tror jag blandar ihop det med ett annat program en gång i tiden.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Nybörjarfråga Creality Ender-3

Inlägg av Glenn »

Ibland kräver dom att man har en email tillhörande en skola som dom har i nåt register, jag hade faktiskt för mej att det var det som krävdes för Inventor ? ..jag vet att jag har fått damma av min gamla KTH-adress nån gång när jag skulle plocka ut nån mjukvara där tillvrkaren hade ett sådant krav.

För Fusion360 var det ju ingen ide att krångla då dom ju har en hobbyistlicens.
Skriv svar