Köpa 3d skrivare Anet ET5

Allt som rör 3D-skrivare.
ktm_micke
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 juni 2009, 09:34:27
Ort: Halmstad

Köpa 3d skrivare Anet ET5

Inlägg av ktm_micke »

Tänkte köpa mig en 3d skrivare någon som har erfarenhet av Anet skrivare?
3D Prima har Anet ET5 för 2590:- nu
Bobbox
Inlägg: 653
Blev medlem: 17 april 2004, 01:23:00
Ort: Orust

Re: Köpa 3d skrivare Anet ET5

Inlägg av Bobbox »

Jag köpte en i Augusti och den fungerar bra, låter lite mycket bara :)
Nu kanske svaret kommer lite sent.
Beställde modellen mindre Anet4 igår för den skulle vara tystare så den kan jag ha på kontoret.
Micke_71
Inlägg: 947
Blev medlem: 18 september 2004, 22:47:23

Re: Köpa 3d skrivare Anet ET5

Inlägg av Micke_71 »

Har precis blivit med 3D-skrivare. Köpte den älskade och hatade CR-6 från Creality från aliexpress skickat från Tjeckien. Kom på 5dagar.

Mer i en annan tråd om den. 😉
ktm_micke
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 juni 2009, 09:34:27
Ort: Halmstad

Re: Köpa 3d skrivare Anet ET5

Inlägg av ktm_micke »

Köpte mig en Anet ET5 skrivare fick hem den i veckan bara hunnit göra 2 utskrifter en test box 20x20x10 mm blev 20,04x19,97x10,0 helt godkänt samt den klassiska skiftnyckeln hade lite strul med auto level funktionen men har fått den o funka nu behövde kalibrera om givaren. Känns helt ok mekaniskt den är ju trots allt tillverkad i Kina. Har haft en kossel hemma byggd innan som jag inte varit nöjd med. Har lite strul med att få USB kommunikationen att funka så jag har skrivit ut från minnes kortet hittills.
Användarvisningsbild
PeterH
Inlägg: 8612
Blev medlem: 15 mars 2006, 15:57:10
Ort: Gävle/Valbo

Re: Köpa 3d skrivare Anet ET5

Inlägg av PeterH »

Köpte precis en Ender 3 Pro för 1700:- med frakt från Tjeckien (slipper man postens avgifter) via BangGood.com, den hade det uppgraderade moderkortet med tysta drivare så den låter inte så mycket (bara fläktarna som stör lite). Kompletterat med BL Touch för auto leveling (ca: 400 från USA) och väntar på nytt moderkort före att köra touchskärm (färg) och kortet har också en vassare processor (32 bit).

Tog Ender 3:an eftersom det finns hur mycket delar och uppgraderingar som helst (om man vill) och så finns det massor av hjälp på både forum och YouTube :tumupp:
Skriv svar