Komma åt BIOS?

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Inlägg: 3743
Blev medlem: 15 april 2017, 18:06:15
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Komma åt BIOS?

Inlägg av Mickecarlsson »

:tumupp:
Det är kul med virtuella maskiner. Och när du lärt dig Snapshots så är det ännu roligare :D
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Komma åt BIOS?

Inlägg av Lennart Aspenryd »

åter spännande Micke Virsch kanske man måste lära sig då!
Tack igen för dina microSD kort, det är till slikt jag använder dem, och till böcker och en del MP3or. Så om du kastar flera, då har du min adress ;-)
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5719
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: Komma åt BIOS?

Inlägg av rvl »

:tumupp: Bra att det löste sig! Ska se när jag vågar mig på hp-maskiner som Mazzifprogrammet inte biter på. Det blir med RPi som flashprogrammerare. Har programmeringsklämma för 8-SOIC och har lyckats med en MacBook Pro tidigare med samma uppsättning, så det blir säkert bra när jag får tid att ta mig an.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp
Inlägg: 12607
Blev medlem: 1 juli 2011, 19:09:09
Ort: Helsingborg

Re: Komma åt BIOS?

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Det blir ju ett lyft nu när man kan köra Boxes och testa olika Os . Man kanske kan göra färdigt på rätt språk. Som jag nu kom åt i BIOS på ren svenska.
Oavsett är det riktigare på slutet av livet att ha det gamla kända att luta sig åt! Tackar igen.
Jag börjar ju tappa lite minne då och då så det är gott att kunna läsa och styra på ren svenska.
Jag kör alltså fedora 33 som grund, Virtuellt i Boxes. Där ligger nu Xubuntu, rätt trefligt!
Skriv svar