Branford Megafon MP3-modifiering

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5148
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Branford Megafon MP3-modifiering

Inlägg av Klickmans »

Har en gammal fin megafon som är för dyr att sätta batterier i, ska därför modulmodifieras.
Från 18655 till 12 Volt med lämplig Step-Up, tänkte ersätta sirenljudet med MP3-kort 3,7V
Hur det ska göras är jag inte helt på det klara än, men jag är säker på att jag klarar av det.

Därför blir det ett Projekt här, så andra kan ha det som referens.

Komponenter: 1 st 18650 Batteri, 1 st MP3-player mini 3,7-5 Volt, Step-Up av lämplig modell.

Är öppen för förslag och konstruktiv kritik, en AUX hade ju varit fint men det blir väl för bra.
Behöver egentligen inte micken heller, det är alternativa ljud jag vill skjuta med denna kanon.
Kanske för att den drivs med 12 Volt, vad vet jag? Det jag vet är att den ska kunna användas.

Böneutrop kanske?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32719
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Branford Megafon MP3-modifiering

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Ska den sitta på räzermoppen? Kan ju vara bra att ha för att få fri lejd:

"DU FETA KÄRRINGEN I DEN FULA KAPPAN, KAN DU FLYTTA DITT BREDA ARSCHLE SÅ JAG KAN KOMMA FRAM!!!!!!!!!!!"
Akai
Inlägg: 1356
Blev medlem: 21 oktober 2016, 21:14:49
Ort: Västmanland, Norra

Re: Branford Megafon MP3-modifiering

Inlägg av Akai »

Nu har det väl ändå spårat ur totalt :rofl :rofl och redan efter första inlägget :lol:
Användarvisningsbild
Klickmans
EF Sponsor
Inlägg: 5148
Blev medlem: 1 november 2019, 18:45:08
Ort: Mellan T & Y i Skåne
Kontakt:

Re: Branford Megafon MP3-modifiering

Inlägg av Klickmans »

@HUGGBÄVERN

Inte alls omöjligt att megafonen får hänga med ut nästa cruising, då när jag ska köra i en gasmask.
Den bara står här och samlar damm, men det är bra drag i den, och jag experimenterar ju med ljud.
Kanske ett BT kort, + AUX in. Ska dela den i början på vecka, börjar med att ansluta 12 Volt till den.

Sen öppnas mikrofonen, tror kortet sitter där. 8) (tror)
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32719
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Branford Megafon MP3-modifiering

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Akai skrev:Nu har det väl ändå spårat ur totalt :rofl :rofl och redan efter första inlägget :lol:
Här har vi inga urspårningar alls. Vad har man en megafon till?? För att folk ska höra en skrika ut otidigheter. :wink:

Självklart följer vi Klickmans ombyggnad med stort intresse och ser var han hamnar.
Skriv svar