Akta så att du inte stöter i med spridarspetsarna.Magnus_K skrev:Ska lyfta av toppen nu
Dessa kan sticka ut utanför topplocksplanet.
Akta så att du inte stöter i med spridarspetsarna.Magnus_K skrev:Ska lyfta av toppen nu
Lika bra att ösa på så jag får GRÄVA någon gångLeCanard skrev:Mäkta imponerad av din energi, Magnus. När du tröttnar på åkeriet kan du med lätthet få jobb som Duracellkanin.
Hade detta i åtanke säter, så hade förberett med plankor och lite mjukt att lägga upp toppen på. Tack för tipset!säter skrev:Akta så att du inte stöter i med spridarspetsarna.Magnus_K skrev:Ska lyfta av toppen nu
Dessa kan sticka ut utanför topplocksplanet.
Med lite tur kan det gå.Hur ska man få kolvar som ser ut som nr. 1 att röra sig?
Du får börja med att plocka ur ventilerna.Magnus_K skrev:MYCKET skeptisk att sätet för avgasventilen (den lilla) går att rädda. Insugsventilen har förhoppningsvis klarat sig pga att den varit stängd. Vad anser ni?
Med lite tur behöver du inte ta ner vevaxeln.Hade verkligen planerat att låta vevaxeln sitta kvar
Jag skulle tänka mig för innan jag byter kolvringar.byter kolvringar
Är det Gävle eller Uppsala som ligger närmast?Magnus_K skrev:Är det någon som bor i trakten och känner till någon som kanske kan hjälpa mig med att fräsa ventilsätena så hojta gärna till.