Display för dörren på jobbet

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Display för dörren på jobbet

Inlägg av GeekJoan »

Vi har en stor port på jobbet som folk inte verka fatta hur den funkar trots att jag satt en skylt på dörren som talar om hur dörrhandtag funkar. Dom bara står där utanför och kliar sig i skallen. Så nu har jag gjort en display som jag ska sätta i fönstret på dörren. VIDEO: https://photos.app.goo.gl/CABypYiqX7cw3jnu1
Glattnos
Inlägg: 2972
Blev medlem: 29 oktober 2009, 20:01:18

Re: Display för dörren på jobbet

Inlägg av Glattnos »

Väldigt smart grej :) Sån borde alla ha!
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27022
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Display för dörren på jobbet

Inlägg av tecno »

Ja fattar inte folket detta så är det illa.

Arduino?
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Display för dörren på jobbet

Inlägg av GeekJoan »

Japp, Arduino.
piano_jonas
Inlägg: 42
Blev medlem: 10 mars 2014, 11:51:49
Ort: Åseda

Re: Display för dörren på jobbet

Inlägg av piano_jonas »

Hmm... nu känner jag mig oerhört fördomsfull - det låter som om du pratar om folk från speditionsfirmor (nämner inga namn...) som skall komma och lämna paket :) .

Typ: Paket ej levererat - ingen som hemma. Trots att man varit där hela dagen och man hållit superkoll eftersom man behöver stuffet i paketet. Tror du måste ha en mycket större display och kanske någon form av trampminor om det skall fungera :evil:

Usch vad jag verkar bitter & sur nu :)

/jonas
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10642
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Display för dörren på jobbet

Inlägg av GeekJoan »

Sitter redan en skylt på dörren, men den är tydligen för stor för den ser folk inte.
Glycol79
Inlägg: 319
Blev medlem: 1 juli 2013, 12:27:45
Ort: Jonstorp

Re: Display för dörren på jobbet

Inlägg av Glycol79 »

HAHA jag har också problem med paketleveransen, särskilt från ett visst företag. De säger att de varit på plats och ingen var där osv. Då vi har kameraövervakning på gården så givetvis tittar man på den. Ingen lastbil syns till. Ringer företaget och frågar hur de har försökt att leverera utan att vara på plats. Förklarar att inga bilar, förutom den vanliga postbilen varit på plats. Får då till svar att man parkerat utanför gården och gått in och ringt på. Suck!! De har altså osynliga chaffisar :)
Ibland har de stått och knackat på en port istället för att ringa på. Finns en stor skylt bredvid en porttelefon där det står "Leveranser tryck här". Porttelefonen har bara en knapp och ringer via växeln så det är alltid någon som svarar. Ändå misslyckas man, och kör därifrån.
Håller på att sätta upp videoanalys i CCTV-servern för att skicka pushnotiser när vissa lastbilar kommer in på gården. Då kanske man hinner ut. Annars är automatisk grindstängning kanske ett alternativ :)
Skriv svar