Garageprojekt Dune Buggy bygge Ny youtube sid 6.

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
ochkl0620
Inlägg: 4852
Blev medlem: 9 maj 2010, 23:34:56
Skype: challe.claesson
Ort: Näsåker Västernorrland
Kontakt:

Re: Garageprojekt Dune Buggy bygge Ny youtube sid 6.

Inlägg av ochkl0620 »

Haha en slö VW 1.8. Nog ska den bytas någon gång men det duger :-) Ska överleva med :-P
MiaM
Inlägg: 9964
Blev medlem: 6 maj 2009, 22:19:19

Re: Garageprojekt Dune Buggy bygge Ny youtube sid 6.

Inlägg av MiaM »

Nu verkar det ju redan vara fixat, men både växelspak och gaspedal sitter ju fast i karossen så du kunde i princip använt t.ex. naken wire till gasen och länkarmar till växelspaken och längre bak vid motorn monterat originalwiregrejerna som hör till motorn/originalbilen. (Andra har redan varit inne på detta gällande växelspaken såg jag).

Jag har alltid trott att de bilar som vill ha lite gas för att generatorn ska gå är gjorda så för att inte belasta motorn när den precis är nystartad och kanske inte är så jättesugen på att gå. Säkert att det inte är beroende på batterispänning också?
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Re: Garageprojekt Dune Buggy bygge Ny youtube sid 6.

Inlägg av Jonaz »

Enda skillnaden mellan Geekjoans video och ochkl0620 var väl dom lysande flaggstängerna, lätt åtgärdat... :D

Kul bygge!
Användarvisningsbild
ochkl0620
Inlägg: 4852
Blev medlem: 9 maj 2010, 23:34:56
Skype: challe.claesson
Ort: Näsåker Västernorrland
Kontakt:

Re: Garageprojekt Dune Buggy bygge Ny youtube sid 6.

Inlägg av ochkl0620 »

Funderar vad för motor som skulle passa på de fästena jag byggt som är lätt att få tag på? Alltså något roligare än denna 90hästare. Motorkod ABS
Användarvisningsbild
ochkl0620
Inlägg: 4852
Blev medlem: 9 maj 2010, 23:34:56
Skype: challe.claesson
Ort: Näsåker Västernorrland
Kontakt:

Re: Garageprojekt Dune Buggy bygge Ny youtube sid 6.

Inlägg av ochkl0620 »

Jo alltså, det är mina våta drömmar att peta in en V8 454 BigBlock med Edelbrock toppar och dubbla Holley förgasare :drool:
EDIT: Back to real, en golf Vr6 DOCH motor skulle vara fint, dock kan jag tänka mig att elektroniken är 10 resor värre än den här.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33774
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Garageprojekt Dune Buggy bygge Ny youtube sid 6.

Inlägg av Glenn »

Fast VR6 har ju funnits bra länge (typ början av 90-talet om jag minns rätt) så dom äldre lär ju inte ha så mycket stöldskydd och sådant skit att bry sej om, borde helt klart vara görbart, folk VR6-konverterar ju äldre golfar utan större problem vad jag förstått, mest för att det är bolton.

DOHC f.ö, inte DOCH :) ..eller som Svullo sa i en av sina klassiska biltestarsketcher, "DOHC, jävligt bra att ha när man kör twincam!"
Skriv svar