Supergun(jamma-testrigg) för MVS

Berätta om dina pågående projekt.
Buffi
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 april 2004, 19:28:44
Ort: Stockholm

Supergun(jamma-testrigg) för MVS

Inlägg av Buffi »

För folk som undrar så är inte supergun i det här fallet inget vapen alls utan bara en grej du stoppar mellan arkadspel och tvn för att lira utan en stor kabinett.

Håller på med bygget och grunderna är så simpla att det inte förtjänar en tråd här, men tänkte ta ett lite alternativt approach och göra en massa extragrejer.

Anyways... allting ska in i ett PS2-skal, där kontrollportarna ska användas för att styra spelen (ett neo geo MVS MV-1A moderkort) som ansluts med en jamma kontakt.

För att fixa detta har jag kodat och byggt ett interface som kommunicerar med playstationkontroller och sedan skriver outputs till två portar på avren. För att kunna köra olika keyconfigs till olika spel så ska jag ha en switch som ändrar bindningarna för inputsen och något som indikerar vilken config som är vald... iom att jag just nu har hela port C ledig så kommer det här nog bli en LCD som drivs av micro-cpun...

Börjar väl med att visa en film på playstation-interfacet in action.
http://www.buffis.com/arkad/psxinter.avi

Bilder, filmer och annan skit kommer allteftersom nåt skoj händer.
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43178
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Inlägg av sodjan »

Aha ! Jag undrarde just vad det var...
MVS heter (eller hette, det har fått ett mer "modernt" namn i dag) operativsystemet på IBM's stordatorer... :-)
Buffi
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 april 2004, 19:28:44
Ort: Stockholm

Inlägg av Buffi »

Åhfan. Där ser man :)
Det enda IBM oset jag kände till är OS/2 men det är nog något helt annat :P
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10677
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Inlägg av GeekJoan »

Intressant. Ska bli kul att se. Du kanske får bygga en till mig också...
Buffi
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 april 2004, 19:28:44
Ort: Stockholm

Inlägg av Buffi »

Går framåt... långsamt...
Etsade ett nytt kort för att kolla att kontrollerna gör som jag vill, fast kom på att det går att optimera ganska mycket mer (optokopplarna behövs nog inte egentligen... ) så jag gör ett nytt sen... sött blev det iaf.

Bild
Skriv svar