Satt och funderade på hur många volt motorstyrningen kunde klara, den är ju specad till 36.
Självfallet så finns där ju marginal att ta av. Kondingarna är på 65 v. har ej kollat fetarna.
Efter ett mail till Gwl power så var det inga problem med 48v i alla fall.
Förmodligen blir det en betydligt kraftigare motorstyrning senare, och mer volt
Nästa svåra beslut blir att välja batteri.
Batteri från Hobbyking, antingen Lipo Turnigy nanotech 8000ma Lipo Zippy flightmax 8000ma eller Zippy flightmax liFePo4.
Eller batteri från Gwl power.
HK: Lipo 2 st 22,2 v (44,4v) 8000ma nanotech går på 271 $ ems express. 1$/1,31wh (Högre c rate)
HK: Lipo 2 st 22,2v (44,4v) 8000ma Zippy går på 233$ ems express 1$/1,52Wh (Något mindre c rate)
HK: LiFePo4 3 st 13.3V (39,9v) 8400ma Zippy går på 294$ ems express 1$/1,14Wh (LiFePo, säkrare?)
Gwl: LifePo4 3,2v (15st=48v) 10000ma 17,25$/st 15st=258,75 + frakt= 374$ 1$/1,28Wh (LiFePo, säkrare, möjlighet att byta ut enskilda celler om det behövs)
Om man räknar med att det även tillkommer en del extra postavgifter från HK så verkar det som att Batterierna från Gwl är ett bättre köp om man inte nu behöver ta ut någon extrem effekt, dom är specade för max 3c kontinuerligt.
Företaget ligger "nära", snabba mailsvar o snabba leveranser.
Enda nackdelen är väl att man får montera ihop cellerna själv.
Med reservation för felräkning så här sent på kvällen.
Det här blir inte lätt att välja