Dekors UV-låda

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Inlägg: 2256
Blev medlem: 10 november 2003, 14:44:27
Skype: illuwatar70
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Kopparn har väl börjat oxidera, därav flammigheten. Det påverkar dock inte funktionen men kan göra det lite svårt att löda.
Krawk
Inlägg: 73
Blev medlem: 14 maj 2005, 12:43:09

Inlägg av Krawk »

Någon som har tips på lämplig lack att använda för att skydda kopparen?
Något som man kan applicera direkt efter etsning och som inte påverkar lödningen av kortet sedan. (både hål och ytmontage)

ELFA har flera olika har jag sett. Funkar dessa bra eller blir det kletigt och rökigt när man löder?
Ingen som har ngt bra hemmarecept?
Kan det räcka med ett tunnt lager snäll (ogiftig, inte rykande, ej värmeknastrande) olja?
Användarvisningsbild
Dekor
Inlägg: 272
Blev medlem: 1 januari 2005, 23:54:18

Inlägg av Dekor »

Har nu beställt alla saker jag behöver vilket inte vart billigt :wink:
Får väll sakerna om ett par dagar så då kan ni vänta er en uppdatering med en färdig Knightrider krets! (Tog dom blå lysdioderna vilket kostade mig närmare 165kr, nästan så man ryser vid tanken)

MVH: Robert
Användarvisningsbild
Dekor
Inlägg: 272
Blev medlem: 1 januari 2005, 23:54:18

Inlägg av Dekor »

Okej, tillbaka efter ett långt uppehåll....

Saker och ting började med att jag skulle borra mitt kretskort med 0.6 alt. 0.8 mm borr naturligtvis finns det inga såna dimensioner på borrar i den håla vars jag bor så ett PM till Aluvi och 2st borrar är fixade mycket generöst. Borrar mitt kretskort till ½ vars borrarna går av (många svordomar) så det projektet är lite lagt på hyllan. Har beslutat att göra ett nytt kretskort då jag inte vart riktigt nöjd men det är en annan historia.
Har ivarjefall fått sakerna (för ett rätt bra tag sen)
Bild

Men jag har inte varit sysslo lös, utan har börjat eller funderar på att börja på ett så kallat Never Ending Project.
Min far har i ett tidigare liv varit intresserad av svag-ström och i sin ungdomsdagar fått för sig att köpa nån sorts brev-kurs tjosan.
Kan redan förvarna om att jag kommer behöva mycket hjälp!
Några bilder:
Bild
Matematik,Teori, Praktik och Fysik Finns totalt 27st 'nivåer' med 4 böcker i varje.

Bild
Följde med ganska många grejor till och med ett oscillocop (stavning?)

Bild
Sista praktik övningen är att man ska bygga en mikrodator kallad 'Mickey'.

Bild
Annan vinkel,+ att det följde med en massa böcker och andra saker har inte riktigt kollat på allt.

Så vad tror ni, genomförbart projekt?
Funderar på att göra en LED-Matris som Projekt arbete men annars blir det vattenkylning på datorn som nödlösning.

MVH: Robert
DeeJayPA
EF Sponsor
Inlägg: 1384
Blev medlem: 4 december 2004, 21:17:57
Ort: Luleå

Inlägg av DeeJayPA »

Ang borrarna
om du har vägarna förbi Luleå så har dom borrar på clas ohlson
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q1 ... N&sw=11063
Användarvisningsbild
Dekor
Inlägg: 272
Blev medlem: 1 januari 2005, 23:54:18

Inlägg av Dekor »

Har köpt såna nu, men blir som ledsen när jag måste betala 120kr i bensinpengar för att få borrar för 50spänn....
Skriv svar