MIDI-Controller med motorfaders

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

Jo det är väl lite mer lagom. Men då blir den så väldans hög.

Har faktist inte tänkt på att det finns små grafiska displayer. Har letat runt som en tok efter 4 teckens LED/LCD utan någon större framgång (bortsätt från de som kostar 100kr/st vilket är lite utanför min ekonomi). Finns ju väldigt många grafiska displayer som bara är runt 5cm breda. Grafiska är ju ändå väldigt snygga och man får in mycket info, animeringar osv. Det är ju vädligt bra att få in mycket info, då skulle man kunna göra så att man konfiguerar enheten direkt med rattarna på, istället för att göra det via PC, eller något kryptiskt meddelande på 4 tecken som man ska tyda :)

Ett annat alternativ är ju 14-segmentare.

Kanske nästan ska köra på det där med en display för 4 kanaler. :)
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

Jag passar på att uppdatera lite:

H-bryggorna (A3966SLB heter de om jag inte minns fel) kom för ett par dagar sen. Fick designa om kortet så jag märkte att det fanns 2 olika versioner av SOIC16 :D

Motorfaders ska införkaffas så fort som möjligt, har mailat runt lite överallt men inte fått nått svar. Eller jo, ett automatiskt svar att en snubbe var borta tills januari. :lol:

Sen så har jag ändrat mig när det gäller knapparna. Jag ska tillverka egna i plexi och trycka i en högintensiv blå LED istället för en DUO-LED. DUO:n syntes för dåligt, vill kunna se tydligt även med takbelysningen igång.

Dock väntar jag lite med att släppa PCB då jag måste printa ut och testa så alla komponenter passar. Kanske släpper jag schema någon gång idag. Kan inte bestämma mig hur jag vill ha så jag sitter och gör om hela tiden. :evil:

Finns även planer på att köra RS485 rakt igenom.

EDIT:
Jag skjuter nog upp det ännu mer då jag precis fick veta att Maxim släppt två IC-kretsar för LED-drivning (8x8 med 16 färger per pixel) och för scanna av tangentbordsmatriser, även med inbyggd debounce och alert. Måste kolla upp om det är något man kan använda, och om man skulle tjäna något på det när det gäller pengar/kretskortsarera/tid osv.
Skriv svar