Grafiskt bygge!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29995
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Trevligt projekt :)

En liten designidé: ta bort det horisontella strecket på siffran 7. Det passar inte där det sitter nu, och på rätt höjd blir det ju bara en kludd som går ihop med pixeln ovanför där. Nej, bort med strecket helt :)
Okej... det är kanske ingen hög prioritet på detta, men ändå :D
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

Så då var allt inkopplat & klart!.
Bild
Bild
Rollo
Inlägg: 217
Blev medlem: 2 januari 2004, 19:23:29

Inlägg av Rollo »

:shock: Ruskigt snyggt!!
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10668
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Inlägg av GeekJoan »

Japp, håller med :)
Ser dock lite väl hi-tech ut, när det står en sotig panna under... :?
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

dangraf:
vad menar du med att du inte använder dom? att du tänker ge bort dom gratis, eller sälja dom? jag är kanske interesserad att testa på motorola om det inte blir för dyrt för mig :)
dangraf
Inlägg: 530
Blev medlem: 9 juni 2003, 15:30:56
Ort: göteborg

Inlägg av dangraf »

Jag tänkte att jag kunde sälja dem.
Hur mycket är du beredd att ge?
p133+2isa kort för hc11 simulering , ett gäng hc11 (ca30st) några eeprom(10st) pod, programvara, manualer och labbar?? ge mig ett skamförslag ;-)
Robert Nielsen
Inlägg: 700
Blev medlem: 23 augusti 2003, 20:42:38

Inlägg av Robert Nielsen »

10:- bjudet
Senast redigerad av Robert Nielsen 15 april 2004, 08:41:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

jag kan nog tänka mig 200:- om jag inte är helt pank när auktionen slutat =)

hur är det med manualer osv? bara en uppsättning? det är nog dom jag är mest interesserade av iaf.

fasst ärligt talat så är det inte så viktigt egentligen. för när det gäller manualer lär jag kunna få lite av skolan. och simulering osv kan man göra på datorn. så jag skulle kunna nöja mig med hälften av chipen och hälften av eprom:en :)
dangraf
Inlägg: 530
Blev medlem: 9 juni 2003, 15:30:56
Ort: göteborg

Inlägg av dangraf »

okej. vart bor du? hur gör vi med grejjerna?
200:- jag tycker det e i minsta laget.. men men..
frejo
Inlägg: 496
Blev medlem: 21 april 2004, 21:43:01
Ort: Linköping

Inlägg av frejo »

Fagge skrev:
Sen så blir de en RS232 utgång så man kan logga värderna i datorn & kunna exportera dem till Excel så man kan få lite fina grafer!.

Hoppas jag kan få hjälp av någon här sen å göra ett litet enkelt data program som kan ta emot dessa värden & spara dem i en TXT fil.
Det enklaste är ju bara att ansluta med ett terminalprogram och sen dumpa ut alla värdena med radbrytning mellan varje. Därefter är det bara att köra ctrl+a - ctrl+c - ctrl+v in i excel och trycka på diagramknappen ;)

edit:
oops, tråden var visst ett år gammal, antar att problemet är löst för länge sen då?
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

He he, jodå Strombom gjorde ett litet program till mig, men även terminalen funkar också!.

Nä det jag saknar mest är en billig variant av en dubbelriktad trådlös RS232 länk, för man får ju alldrig tummen ur & börjar dra kablar kors & tvärs i köket, för att 15sek senare plocka ner allt igen. :?
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26139
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Inlägg av Icecap »

har jag inte hittat. Easy Radio (kan köpas på Acal) är grejen för dig då! Jag har letat efter billiga radioer och billigare har jag inte hittat.

Med den gratis mjukvara ställer man in frekvens (433MHz ± lite), baudrate, databits, stoppbits osv vilket sedan lagras i modulen (EEPROM).

Sen skickar man upp till 180 bytes i varje klump och när man vilar 2 bytes eller mer uppfattar modulen det som "sänd"-kommando. Finns i Tx, Rx & RX-TX. Tryck på en MAX232 i varje ända, mata skiten med 5V, ställ in kommunikationshastigheten osv och du rullar!
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

Mmm... ca 350kr/st är ju i & försig inte så farligt. Men med frakt & moms för 2st så hamnar det nära tusenlappen i allafall, så för dom pengarna kan man nog lika gärna springa med kablen. Men det hade varit farbannat kul...
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor
Inlägg: 3759
Blev medlem: 19 oktober 2004, 15:55:20
Ort: Hudiksvall

Inlägg av ensten »

Får jag tipsa om följande: http://80.86.67.171/index.asp inte lika coolt som fagges kanske, men det funkar i alla fall.
Användarvisningsbild
Fagge
Inlägg: 3930
Blev medlem: 27 maj 2003, 13:59:51
Ort: Blekinge

Inlägg av Fagge »

He, jag hade värkligen inte velat sitta på jobbet & veta i förväg att man kommer mötas av +12c inne (P.g.a oisolerat hus) :D

Hur krabbigt är det igentligen, att få värderna visade på en hemsida?.
Skriv svar