Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Berätta om dina pågående projekt.
Palle500
Inlägg: 4484
Blev medlem: 6 juni 2015, 14:53:06

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av Palle500 »

20A säkring på en 2,5mm^2 kabel med kontinuerligt hög belastning. Ja då ryker nog den fantastiska vinstmarginalen rätt fort.
Varför inte göra rätt från början, det verkar ju finnas mycket pengar att tjäna. 3500kr/dygn betalar ju en proffsinstallation på en vecka. Du förlorar ju stora pengar varje dag genom att hålla på och bolla frågan fram och tillbaka här, istället för att konkretisera på direkten och börja bryta guldet innan någon annan får tag på det.
Linkon
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 februari 2021, 04:43:40

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av Linkon »

ToPNoTCH skrev: 25 februari 2021, 00:10:42
Linkon skrev: 24 februari 2021, 15:01:06
Gimbal skrev: 24 februari 2021, 08:50:12 Hur många Watt behöver du (Linkon)?
Vilket ger totalt 3000-3500kr vinst per dag
Det är ju fantastiskt.

Konstigt att företag säljer korten och inte använder dom själva, det borde ju ge dom bättre vinst ?
Ja så är det ju egentligen. Men jag tror företagen har en ganska saftig mellanskillnad och är väldigt nöjda med snabb vinst. Ex Inet.se är ju dyra, men många handlar där ändå för att de har bra service, kan sina grejer osv. Gissar på att de tar över 100% på varje kort. Om man jamför med Dustin där korten kostar betydligt mindre.
Linkon
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 februari 2021, 04:43:40

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av Linkon »

Palle500 skrev: 25 februari 2021, 06:40:47 20A säkring på en 2,5mm^2 kabel med kontinuerligt hög belastning. Ja då ryker nog den fantastiska vinstmarginalen rätt fort.
Varför inte göra rätt från början, det verkar ju finnas mycket pengar att tjäna. 3500kr/dygn betalar ju en proffsinstallation på en vecka. Du förlorar ju stora pengar varje dag genom att hålla på och bolla frågan fram och tillbaka här, istället för att konkretisera på direkten och börja bryta guldet innan någon annan får tag på det.
Nej jag är inte där än, så jag förlorar inget varje dag.
Just nu sitter jag och "beräknar kostnaden" och letar igenom de olika alternativ jag har framåt.
Fick hem mitt 4e kort i veckan. Och grejer för att börja bygga den riggen som det ska finnas i kommer nog inte hem förän nästa vecka.
Alla saker som jag köpt än så länge kan nog slås ihop till att ge 500-1500kr beroende på hur bra korten levererar, hur svår algoritmerna blir och vilken nivå bitcoinkursen ligger på. Men, som läget är just nu kommer anläggningen då ge ca 1000kr.

de tre kort jag har igång just nu ger ca 230kr per dag före el.
Linkon
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 februari 2021, 04:43:40

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av Linkon »

AndLi skrev: 24 februari 2021, 15:48:52 Vad är investeringskostnaden per kort och hur länge räknar du med att du ska kunna köra med dem med vinst?
Just korten kostar mellan 5t upp till 25t.
De billigare korten har snabbare ROE. Men de är svårare att få tag på. Mina kort kostade runt 10t och ett 25t.
ROE är runt 6månader.

Köra med vinst tror jag är ganska länge. Man kan ju OC korten lite hur man vill. Just nu vill jag få ut så mycket MHz som möjligt. Men om jag drar ner inställningarna istället så jag får så mycket MHz som möjligt per W så kan jag säkert tjäna pengar i 10år på korten. Svårt att säga. Skulle ju kunna komma ett otroligt genombrott i GPU redan i år.
När ev Nya sjukt bra kort kommer ut så kommer algoritmerna springa iväg och då kan mina kort ganska snabbt bli värdelösa.
Men i ett snittscenario (jag har köpt high end kort Rtx 3000serien) så kan de nog hålla 10år men en successiv nedåtgående vinst om inte bitcoinkursen springer iväg upp till 5miljoner (vilket faktiskt är mer troligt än att GPU får supergenombrott).
Användarvisningsbild
Jonaz
Inlägg: 2326
Blev medlem: 4 november 2003, 22:06:33
Ort: Huddinge

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av Jonaz »

Vore kul om du starta en ny tråd och ta lite bilder på riggen?
Linkon
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 februari 2021, 04:43:40

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av Linkon »

Just nu består "riggen" bara av 3 kort som sitter i bef datorer.
Har börjat bygga på stora riggen, men alla saker är inte hemma ännu. Hårdisk och Processor kommer på måndag, så ev kan jag börja bygga på den då.
Köpte 2 skohyllor på jula som blir stomme och sen har jag metalskenor från ett gammalt hylsystem som ska bli hänganordning för GPUkorten.
Vem vet, kanske lägger ut något kort sen om jag får ihop det och det blir snyggt ^^
Användarvisningsbild
maDa
Inlägg: 4073
Blev medlem: 11 november 2005, 22:13:16
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av maDa »

Är inte typ bitcoins i princip kört nuförtiden, det är färdig-mineat. Därför hittas det på en massa nya valutor nu för kunna fortsätta göda pyramiden.

Hur som helst så har man ingen chans mot proffsen
Bild

Köpiöst slöseri med el och naturresurser är det hur som helst.

https://digiconomist.net/bitcoin-energy-consumption
Senast redigerad av maDa 27 februari 2021, 20:21:58, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
rvl
Inlägg: 5721
Blev medlem: 5 april 2016, 14:58:53
Ort: Helsingfors

Re: Få ut mest Effekt på min huvudsäkring.

Inlägg av rvl »

Få se när bubblan brister.
...men visst hade det varit roligt, om man hade hängt på när det begav sig och hodlat allting sen dess.

Har funnits siter där de skänkte hela bitcoin på riktigt, till skillnad från dagens scamkapajer,
Skriv svar