Angående projekttrådar för tävlingsbidrag

Elektronikforumets tävlingar
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Angående projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av Glenn »

Om man läser reglerna står det ju att citat "Tävlingsbidraget skall redovisas på forumet tidigast en vecka innan tävlingens slut och senast sista tävlingsdagen 23.59."

Det känns dock lite småjobbigt att skriva ner allt man gör i en textfil för att sen klistra ihop något precis i slutet.

Är det möjligt att skapa en projekttråd där man löpande kan uppdatera vad man gör osv, som bara man själv (och moderatorer) kan se, för att
sedan "slå på den" för alla när tävlingen är slut ?

Eller finns det nåt annat smart sätt ?
Senast redigerad av Glenn 14 oktober 2009, 16:09:29, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Inlägg: 6973
Blev medlem: 28 januari 2005, 15:48:53
Ort: X-län
Kontakt:

Re: Angpende projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av lgrfbs »

Jag vill nog svar "Ja" på den frågan, men det är nog bäst att tävlingsledningen får svara.
blueint
Inlägg: 23238
Blev medlem: 4 juli 2006, 19:26:11
Kontakt:

Re: Angpende projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av blueint »

Min personliga åsikt är att det borde räcka med en beskrivning av idé & målsättning, funktion, kretsen, tillvägagångsätt för byggandet. Så att läsaren förstår bygget. Mer än så kanske är onödigt.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14819
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Angpende projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av mrfrenzy »

Jag misstänker att TS frågar om tråden som ska redovisa själva projektet när det är klart, blueint tolkade det nog som att det gällde anmälan.

Tyvärr verkar det inte som att det går att göra en kategori som fungerar på det viset, när man postar en tråd i en modererad kategori så kan visserligen moderatorerna se den, men inte trådskaparen själv så man kan alltså inte heller ändra det.

Lösningen finns i PM-funktionen:
Skapa ett nytt PM, här kan du använda bb-code och skriva precis som i ett vanligt inlägg.
Förhandsgranska för att kolla så det er ok ut.
När du är klar så klickar du på "Spara" istället för skicka. Inlägget sparas i din pm-korg och ligger kvar där så länge du önskar.
När det är dags att fylla på information så går du bara in på "Hantera PM-utkast" och väljer "Ladda utkast". Ändra och spara igen.

När så bidraget ska lämnas in i januari så går du in och "Laddar utkast" igen. Kopiera hela texten och klistra in den i ett nytt inlägg i tävlingsinlämningskategorin som kommer finnas.

Det kan också vara lämpligt att ha en kopia i en textfil på datorn ifall man skulle råka ta bort utkastet.
blueint
Inlägg: 23238
Blev medlem: 4 juli 2006, 19:26:11
Kontakt:

Re: Angpende projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av blueint »

mrfrenzy, Jag avsåg projektredovisningen ;)
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14819
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Angpende projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av mrfrenzy »

Ja då är jag med, vad som krävs står ju i tävlingstrådan, förutom det du skrev ska det ju finnas källkod bland annat. Dessutom står
Idén är att alla skall få bli inspirerade av bygget och bygga en egen kopia
Personligen tycker jag inte det kan bli för mycket information, bilder från utvecklingsarbetet kan vara både intressant och inspirerande och se även om det inte är ett krav.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Angpende projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av Glenn »

Ja, jag är ju förstås inte så intresserad av mitt eget bidrag, men det vore trevligt att läsa detaljerade beskrivningar på andras, och då är det ju lite läge att göra likadant själv.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: Angående projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av Glenn »

Måste ju fråga en annan sak, MÅSTE projektet hållas hemligt, eller är det ok att skapa en öppen projekttråd ?

Jag är iofs inte säker på om jag vill göra det.. men jag funderar på vad reglerna säger, dom är lite tvetydiga.
victor_passe
Inlägg: 2436
Blev medlem: 28 januari 2007, 18:45:40
Ort: Kungsbacka

Re: Angående projekttrådar för tävlingsbidrag

Inlägg av victor_passe »

Jag antar att det är ok för ingen har låst min projekt tråd ännu.
Skriv svar