Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 18.50 2019-11-13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bygga eget blåtandsheadset
InläggPostat: 19.53 2019-10-01 

Hallå forumet!
Jag är på gång med att modifiera en gammal vanlig telefon från 50-talet så att jag kan koppla upp den mot min mobiltelefon via blåtand.

Jag har googlat i några timmar nu och jag har hittat en person som verkligen har grottat ner sig i olika blåtandsmoduler:
https://github.com/tomaskovacik

Han listar ganska mycket information om tre olika chipset: BK8000L, OVC3860 samt BK3254.

Av det jag har läst tycker jag att BK8000L känns som den starkaste kandidaten med ett "färdigt" bibliotek för arduino där jag via AT-kommandon kan få reda på om någon ringer min telefon och även svara på samtalet om jag önskar. Jag tänkte beställa samtliga varianter från AliExpress och även ett med CSR8645.
Är det någon som har erfarenhet av någon form av µC tillsammans med ovanstående IC's?

Jag plockade dessutom isär ett gammalt Jabra-headset jag hade liggande och i den sitter ett CSR BC6130. Om jag har förstått saken rätt kan det eventuellt gå att programmera om "pskeys" via SPI och då göra små förändringar på hur dess LED's och GPIO's ska fungera. Är det någon här som testat att programmera med CSR BlueSuite?

Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme