Nya Ikea Ledberg

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
RadioDJ
Inlägg: 407
Blev medlem: 7 november 2005, 16:18:15
Ort: Helsingborg

Nya Ikea Ledberg

Inlägg av RadioDJ »

Någon som vet om man kan byta ut nätaggregatet till ett större och köra 6 bitar på samma driver?
Idag kör dem 3 bitar på ett nätaggregat.
Jag skulle vilja driva fler på en driver för att slippa ha 2 drivers som jag måste knappa på för att ändra färg.
ToPNoTCH
Inlägg: 4890
Blev medlem: 21 december 2009, 17:59:48

Re: Nya Ikea Ledberg

Inlägg av ToPNoTCH »

Du får nog specificera vad du menar med "nätaggregat","driver" och "bitar".

Om jag fattar rätt så kan du driva "Ledberg" med antingen "Ansluta" som är en 19W leddriver med liten väggvårta.
Denna har 6 utgångar och en vanlig lampbrytare. Verkar inte stämma med din beskrivning då den har 6 utgångar, men är kanske vad du egentligen söker.
Den kostar 100:-

Man kan även driva med "Trådfri". Den finns ju i två utformningar (3 respektive 9) utgångar och jag misstänker att det är en sådan här med tre utgångar du menar att du har.
Det som dock inte hänger ihop är att dessa kopplas direkt till 220V (ingen separat nätdel). Dessa går att "seriekoppla" (egentligen bara 220V matningen som seriekopplar).
Dessa styr man ju med trådlös fjärr (och/eller via gateway). Om det är en sådan här du har så är det bara köpa en till och lägga para till samma trådlösa fjärr (man kan ha 10 device per fjärr)
så tänder/släcker/dimmar de synkroniserat.
Skriv svar