Höj- och sänkbart skrivbord

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Sado
Inlägg: 84
Blev medlem: 6 april 2007, 14:39:33
Ort: Svealand

Höj- och sänkbart skrivbord

Inlägg av Sado »

Har fått ett höj- och sänkbart skrivbord från Edsbyverken som jag försöker få kläm på. Styrenheten är en Logicdata Compact, den lite äldre modellen med DIN-kontakt till manöverdosan. Jag har provat alla möjliga knappkombinationer enligt nedladdade manualer men det verkar finnas flera olika tillvägagångssätt beroende på firmware. Jag köpte mig en display på eBay för att komma vidare.

Enligt de flesta manualer kan man resetta styrenheten genom att köra ned skrivbordet i botten och sen köra neråt lite till.

Det som händer:
* När jag pluggar in den klickar det 6 gånger och displayen blinkar "000" ("reset krävs").
* Vanligt tryck upp/ner fungerar inte.
* Jag håller in Ner i några sekunder och då vaknar den. Endast ner fungerar.
* Jag kör till botten men istället för att stanna där så vänder den och kör hela vägen upp utan att jag trycker.
* Stopp i uppläge. E48 "Overcurrent motor group 1" på displayen.

Jag försöker även med "Factory reset" med 1-2-Upp och kommer till "S5". Där går det dock inte att bläddra vidare så det verkar vara någon begränsad firmware här.

Första funderingen är initieringsprocessen. Ska den åka hela vägen upp eller är det fel redan där? Använder den gränslägen eller är det bara pulsgivare?
Nimrod_pro
Inlägg: 93
Blev medlem: 21 september 2006, 20:31:53
Ort: Västervik

Re: Höj- och sänkbart skrivbord

Inlägg av Nimrod_pro »