"Tjuvkoppling" av Webasto fjärrkontroll

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Alice
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 januari 2018, 15:19:20

"Tjuvkoppling" av Webasto fjärrkontroll

Inlägg av Alice »

Jag har en extra fjärrkontroll till bilens parkeringsvärmare och tänkte använda den för att på ett enkelt sätt få en GSM-styrning med en lös GSM-fjärr som jag redan har. Utgången på GSM-mottagaren ska styra ett relä som "trycker på knappen" på Webasto-fjärren. Fördelen är att jag slipper pilla i bilen och försöka lura Webastomottagaren eller värmaren som kommunicerar över någon BUS-kabel.

När jag öppnade fjärren insåg jag dock att knappen är ganska liten och att lödstationen är klumpig. Tryckknappen på kretskortet har också fyra anslutningar och jag har inte listat ut var jag ska bygla.

Hur skulle ni göra? Löder jag bort tryckknappen eller försöker jag löda fast trådar på benen på tryckknappen? Eller ska jag krossa tryckknappen och använda resterna av benen som då redan är fastlödda?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33667
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: "Tjuvkoppling" av Webasto fjärrkontroll

Inlägg av Glenn »

Det är säkert så att benen är paralellkopplade två och två, alltså du behöver bara sluta två punkter.

jag skulle helt enkelt ha mätt mej fram, och sen lödit på kablar och låtit knappen sitta kvar, det ser inte så trångt ut.
Skriv svar